Probeerde net naar een kennis van me een email te sturen, maar kreeg dus een melding dat die niet bezorgt kan worden omdat de ontvanger geen secure email kan ontvangen en kreeg onderstaande melding:
Nu is die melding op zich natuurlijk prima en terecht en wil je alleen maar secure mailen. Maar is er een methode om toch een mail te laten bezorgen bij die persoon, al was het alleen maar om die persoon te waarschuwen om contact op te laten nemen met zijn mail provider.
Zou volgens Soverin via de webmail uit moeten zijn te zetten, maar je wil het uiteraard slechts voor een enkel mailtje uit hebben staan.
Verder werk ik met Outlook, en weet niet of het daar ook tijdelijk uit te zetten is.
in mijn.freedom.nl kan je TLS verplicht uitzetten. Dat geldt dan natuurlijk voor alle e-mail die je verzend. Dus je zou dat kunnen doen, dan de e-mail sturen en het daarna weer aanzetten.
Dat is mogelijk de enige methode. Het is natuurlijk ook iets wat je eigenlijk niet uit wilt hebben staan
Ik zat meer te denken aan een snelle work-around in bv Outlook. Maar als dat er niet standaard in zit, zal het bij Microsoft vandaan moeten komen, en dan kunnen we denk ik heel erg lang wachten
Wij hebben ook regelmatig problemen met email. Wordt pas na vele uren verzonden. Probleem is bekend bij Freedom. Maar vervelend dat het probleem toch af en toe terug komt. Groter probleem is dat we 1 pc hebben met outlook. Die blijft sinds een paar dagen vragen om gebruikersnaam en wachtwoord. En verbinden met server lukt niet. Het probleem kan niet bij Freedom liggen want mailen met iMac, iPhone en webmail werkt goed. Outlook profiel al verwijdert en opnieuw gemaaakt. Maar niets helpt. Komt melding neem contact op met provider. Maar volgens mij zit het probleem in outlook.
Toevallig net gisteren office opnieuw geinstalleerd via office repair. Wat opviel dat er nu office 2019 staat en niet meer 2016. Heeft paar uur goed gewerkt, En toen kwam de steeds melding weer om wachtwoord in te voeren.
Even zoekend, lijkt het inderdaad een probleem na de laatste Windows 10 update.
Ik neem aan dat je onderstaande sites met hun ‘oplossingen’ al gezien hebt?
Alles al bekeken. Wat ik wel vond dat er nog een xs4all ost bestand was. Die heb ik verwijderd. Nu al een tijdje niet meer om wachtwoord gevraagd. Maar het is al eerder maar een paar uur goed gegeaan. Dus niet te vroeg juichen. Ander probleem is, waar staan de email adressen? In adreslijst staat maar 1 adres. Terwijl er vele email adressen zijn opgeslagen. Als je nieuwe email maakt en in de adresbalk 1 letter tikt komen wel de adressen te voorschijn die met die letter beginnen. Maar waar heeft outlook nu deze adressen bewaart. Een van de opties om het probleem wachtwoord op te lossen, was account verwijderen en opnieuw aanmaken. Maar dan wil ik wel de adressen kunnen exporteren om ze later terug te halen.
mijn vrouw had ook een adres die ze maar hardnekkig terugkreeg met de melding:
This is an automated message from Soverin. I am sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It’s attached below. If the message below mentions “TLS is required, but was not offered by host” see https://soverin.net/tls-required for more detail. For further assistance, please send mail to support@soverin.net. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message. Regards, Soverin
Daardoor lijkt het (als je niet goed leest) dat er een TLS error is opgetreden, maar als je helemaal naar beneden scrolt, staat er onderaan de echte reden en in dit geval:
Requested action not taken: mailbox unavailable (S2017062302). (in reply to RCPT TO command)
ofwel: het e-mailadres bestaat niet…
Verder moet je wel je oude xs4all account uit je mailprogramma verwijderen, anders blijft die idd zeuren, want die kun je niet meer bereiken nadat je bent weggegaan bij xs4all.
Ik haak even aan in dit topic met een soortgelijk probleem. Ik krijg een (ook) undelivered report terug maar voorzover ik de foutmelding van Soverin begrijp geen TLS issue. Bij mij staat TLS overigens AAN.
Wat mij opvalt in de melding is dit:
Sender address rejected: (21) Authentication
failed. No client certificate was sent. (in reply to MAIL FROM command)
TLS UIT, resultaat hetzelfde - undelivered report, of het ontvanger domein TLS wel ons niet ondersteund lijkt niet de case;
TLS uitzetten is dus niet de oplossing, en waarom dit de enige zinvolle instelling is snap ik niet. Helemaal al niet omdat 99,9% van mijn verzonden mail gewoon aankomen bij de ontvanger;
“Autentication failed. No client certificate was sent.” Duidt dit op een TLS issue?
Zonder te weten welke server je tegen aan praat is blijft het een beetje gissen denk ik.
Thks, het gaat om:
host relay.zorgmail.nl[92.42.235.126] said: 554
5.7.1 <..nl>: Sender address rejected: (21) Authentication
failed. No client certificate was sent. (in reply to MAIL FROM command)