Update status Freedom bellen?

Met mijn glasverbinding gemigreerd en de subnet-aanvraag in behandeling, heeft KPN4all een nieuw wapen gelanceerd om de dienstverlening verder af te breken: inmiddels heb ik een brief dat ook telefonie gesloopt gaat worden. En dus gaan we weer migreren.

Volgens de website van Freedom is slechts een telefonie-aansluiting mogelijk.

Ikzelf heb meerdere nummers in gebruik: een kantoornummer, een prive-nummer (mantelzorg ouders!), en een nummer voor de hobbyclub. Het kantoornummer belt alleen het kantoor, het privenummer gaat door het hele huis want dan is er thuis iets mis.
Maar dit kan bij Freedom dus nog niet want ik kan maar een nummer meenemen.

Kijk ik op https://voip-wiki.freedom.nl dan zie ik allerlei geavanceerde dingen met belschipts (“Welkom bij de familie Jansen, we zoeken een vrije bewoner voor U”) en dingen die zeker geen zin hebben bij een enkel nummer. Er borrelt dus wel iets.

Hoe moet ik deze wiki (met software-ontwikkelingen die teruggaan tot 2013!) duiden met de beperking van het huidige Freedom bellen aanbod?
(ik heb deze vraag ook telefonisch gesteld en werd naar de community doorverwezen)

Ik heb ook gekeken naar Voys, omdat Freedom telefonie via Voys levert. Voys heeft een oud en een nieuw model. Volgens het oude model hadden ze iets waarmee ik zo over kon stappen, het nieuwe verkoopmodel levert niet wat ik wil en is waanzinnig duur.
Aangezien “meerdere nummers” bij ZZP-ers en dergelijke veel gebruikt wordt: weet iemand een ander alternatief?

Ik gebruik voor telefonie al jaren cheapconnect.nl. Ook al toen ik nog xs4all had.
Ik heb daar 4 telefoonnummers met ontelbare lijnen. Een nummer kost 9 euro per jaar. Voor het uitbellen gebruik ik 12voip, behalve de noodnummers , die gaan via cheapconnect.
Het leuke is dat je daar een soort voip centrale hebt.

2 likes

Ik snap de verwarring met de wiki en wat Freedom je nu kan bieden. Daar zit namelijk een groot gat tussen. Ik heb even gevraagd of dit subdomein doorverwezen kan worden naar Freedom Bellen | Freedom.

Op dit moment leveren inderdaad nog niet meerdere telefoonnummers. Mocht je dit willen zijn alternatieven zoals hierboven aangegeven voor nu een oplossing. Die vallen dan natuurlijk wel buiten ondersteuning van de helpdesk bij Freedom, maar als (tussen)oplossing is het een alternatief.

Het onderwerp van dit topic is een vraag over de status. Ik lees echter niet echt een status behalve over rerouten van een subdomein wat mij niet veel vertrouwen geef.
Basis voip functionaliteit moet toch te regelen zijn? Dat een vast nummer bijvoorbeeld bij meerdere personen via de app te gebruiken is (in ieder geval inkomend). Dit moet toch te doen zijn?
Wat is nou de planning op dit gebied?

@00marco00 Je leest in dit topic niks over de status en een precieze planning, omdat dit door ons gewoon niet gegeven kan worden. Als we weten wanneer dingen af zijn, dan zul je dat open en eerlijk van ons horen of terug zien in bijvoorbeeld nieuwsberichten. Of melden op vragen die we krijgen.

Voor nu kan ik niks anders aangeven, dan dat er geduld uitgeoefend moet worden en dat we keihard bezig zijn met het uitbreiden van bestaande diensten (waaronder telefonie).

Omdat het wat duurde (en dat snap ik) en de xs4all dreigbrief op de mat viel (je wordt KPN - mooi niet dus :wink: ) ook maar als tussenoplossing gemigreerd naar cheapconnect. Dat is even pittig met 3 nummers, maar uiteindelijk werkt 't nu allemaal als een zonnetje via een Trunk. (via een fritzbox 7590 die van mij is en alleen telefooncentrale speelt, de rest is unifi).

Misschien dat ik tzt nog terugmigreer, maar ik betaal nu zo weinig bij cheapconnect dat dat al snel onaantrekkelijk wordt.