Updates van de Amino

Het valt me op, dat de Amino 's morgens wel heel vaak aan is.
Dacht eerst, ik ben hem vergeten.
Als ik het laatste data gebruik zie in de fritzbox, zou het ding echt na 8 uur uit moeten gaan.
In plaats daarvan zie ik kort voor 7:45 in de morgen even activiteit met 100 kbit/s
Hij staat dan op de homepage en niet op een zender.

De laatste geforceerde reboot (wanneer de Amino nog niet up-to-date was) is 10-12-2024. Dus als jouw Amino elke ochtend aan staat dan is er iets anders aan de hand, maar wat dat dan is…

Het beste is sowieso om de Amino voordat je gaat slapen van de stroom te halen en pas weer aan te zetten wanneer je wil kijken of luisteren. De Amino verbruikt best nogal wat stroom terwijl hij “uit” staat maar wel aan de stroom hangt. Door iedere keer echt op te starten heb je ook altijd de nieuwste versie van de software. Dat ene minuutje dat de Amino nodig heeft om op te starten maakt het niet waard om hem vele uren aan te laten om dat minuutje uit te sparen.

Volgens mij is het wel iets langer dan een minuut. Ik moet dan tevens elke morgen deTV aanzetten om te zien wat de Amino aan het doen is en of hij klaar is met updaten. Dat kost ook stroom.

Ik heb het net gemeten en het opstarten duurt 1:50.
Je hoeft de Amino dus pas aan te zetten twee minuten voordat je TV wil kijken of radio luisteren. Hij laadt elke keer de software, dus een update duurt voor zover ik weet niet langer dan opstarten wanneer er geen nieuwe versie is. Dus eerst even de stroom aanzetten, dan je koffie of thee halen en tegen dat je iets met de Amino wil doen is hij ook klaar.
Maar ja, twee minuten geduld is voor sommige mensen teveel gevraagd…

2 Minuten is niet teveel gevraagd maar lastig omdat ik de TV moet aanzetten om te zien wat er gebeurd is en bij een update duurt het nog langer. Verrvolgens TV weer uit en Radio aan. Ik vind dit lastig t.o.v. een zeer geringe besparing!