USB stick mounted

Goedendag freedom gebruikers, ik ben redelijk tevreden over alle diensten, alhoewel ik denk dat een betere TV provider voor de toekomst wel een grote wens zou zijn voor meer gebruikers, maar dit is voor een anders discussie. Ik heb problemen met het mounten van welke USB stick dan ook, inclusief diverse schijf structuren. Ik snap er niets van, ik van alles geprobeerd en om mijn Fritsbox onder de XS4all vlag was het geen probleem maar deze flitsbox 5490 vertikt het om mee te werken. Is er iemand die het zelfde probleem ondervindt.
mvg Frank

Welkom @Dutch_oz Frank,

Modem-leverancier AVM geeft op hun website tips :
https://NL.avm.DE/service/fritzbox/fritzbox-5490/knowledge-base/

Wat heb je daarvan al geprobeerd, en op welk moment gaat het precies mis ? ( Op welke manier zijn jouw USB-stikjes geformatteerd: FAT, NTFS, … )
Misschien vind je daar tips, verduidelijk anders waar het bij jou mis gaat…

Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, diverse usb sticks met EXfat of NTFS FAT32. De router blijft roepen " could not be mounted " ook met overschakelen van USB 2.0 nar USB 3.0. Alle usb sticks werken gewoon op diverse PC’s laptops ( windows en Mac ).

Ook de internal memory van de Fritzbox geeft een error aan, deze is helemaal leeg maar zegt dat er O byte vrij zijn. ik heb toch een vermoeden dat er iets mis is met de FB. Ik heb er bij alle andere Fritzboxen van xs4all nog nooit problemen gehad.

Dus in de System-LOG van jouw Fritzy staat een foutmelding?
.1. Neem contact op met de Freedom-HelpDesk; misschien inderdaad een maandagmorgenmodelletje.
.2. Kijk of in de buurt iemand Freedom of XS4ALL heeft, dan kun je jouw stikje even daar proberen (voor zover er niets privé op staat natuurlijk)
.3. Of doe een mail uit naar AVM.de , zij helpen je netjes in het Nederlands
Misschien dat de leverancier nog tips heeft, die ik zó even niet weet…

En wie weet heeft nog iemand anders in deze community een handige tip …

1 like

Fritzbox al uit en weer aangezet, dat die geen intern geheugen vrij heeft klopt natuurlijk niets van. Of gecrasht, of defect, kan haast niet anders