Username in whatsmyip lookup e.d. Misschien niet gewenst

Het viel me toevallig vandaag op dat bij het opzoeken van mijn ip-adres via bijvoorbeeld https://ifconfig.co/ dat in de hostname voor dat adres mijn gebruikersnaam als onderdeel van de Hostname staat. Waarschijnlijk de default reverse lookup.

Zou het niet mooier zijn om daar een meer anonieme naam neer te zetten? Het is onnodig lekken van gegevens, lijkt me.

Hoi @thijs,

Dat is tegenwoordig niet standaard de hostname die we aan een verbinding toekennen. Bij nieuwe lijnen zie ik in ieder geval het IP-adres (achterstevoren) genoemd worden en geen username.

Ik moet even graven in mijn geheugen, maar volgens mij is dit ooit bij de eerste lijnen wel op deze manier zo gezet, maar helemaal zeker weten doe ik het eigenlijk ook niet meer.

Al met al… mocht je het willen aanpassen, kun je dit in de MIJNfreedom omgeving doen. Reverse DNS instellen | Freedom

1 like

Hoi @bastiaan

Ik denk dat je de verkeerde @Thijs te pakken hebt.
Waarschijnlijk was je reactie voor @thijsj

Vriendelijke groeten, Thijs

Whoops. Bedoel natuurlijk @thijsj :smiley:

Misschien heb ik dat inderdaad zelf gedaan. Viel me toevallig op vandaag. Bedankt voor de uitleg!

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.