Uw mailbox is momenteel geblokkeerd voor het ophalen van email wegens misbruik. Wijzig uw wachtwoord

:upside_down_face:In Thunderbird kan je whatever aanvullende authenticatie processen toevoegen.

Onze belevingen in wensen mogen anders zijn en dan zou het juist prettig zijn dat daarin een passender keuze mogelijk is. 2FA op mailtoegang is verder niet zo raar als iemand zou bedenken.
Lees eventueel ter wlllekeurig voorbeeld “2FA Plugin for Thunderbird” addon:

The Thunderbird 2FA Plugin is a tool that lets Thunderbird use secure two-factor authentication with any OAuth2 or OpenID Connect provider. It allows organizations to connect Thunderbird to their existing identity systems, improving security without changing how users access their email.

Wie dan die authenticator is, is dan aan de gebruiker. Mijn insteek is sws dat dit een keuze is; niet een verplichting en we onze eigen waterweg kunnen vervolgen.

In plug-ins die essentieel zijn, doe ik niet in TB.
Iedere versie, moet de plug-in weer door de ballotage.
Dit is bij sommige een flipperkast.

En een 2FA die in het zelfde apparaat draait, zie ik het nut niet.
Voor sommige 2FA ook nog een extra authenticator app downloaden.

Bovendien, het moet niet only nerds mail worden.
De aanpassing kost tijd en geld en moet daarom nuttig zijn voor alle klanten, in mijn beleving.
Er zijn ook mensen die gewoon een MS cliënt gebruiken.
En je kunt het de helpdesk ook niet aan doen, om iets heel moeilijks te bedenken.

Aan het feit dat je geen keuze meer hebt bij het wachtwoord, moest ik ook wennen.
Ik heb hier ook mensen heel boos zien reageren hierop.
Het heeft bij mij een paar biertjes gekost, totdat ik het nut er van inzag.

2FA optioneel op mijn.freedom zou een goed begin zijn.
Optioneel, omdat sommige dat gewoon niet willen.
Om het verplicht te maken voor prutsers met reputatie, kun je nadenken.
Er zijn nog steeds mensen die de naam van de hond of het auto kenteken als wachtwoord hebben.

Voorbeeld default Thunderbird instellingen

Helder hoe je er in zit. Ik denk (of beter, hoop ergens) dat we het eens kunnen zijn dat er een keuze moet zijn.

En wmb iemand echt zelf moet weten (en niet de provider) wanneer die de naam van haar kat als wachtwoord wil gebruiken. Hooguit dat het systeem, een HIBPWND check doenend, van weet u dat wel zeker ?.
En ja, ik kan mij mateloos irriteren aan sites die zich daarmee indekkend zg “adviezen” geven, vervolgens allerhande eisen instellen. Beveiliging is meer dan een gekunsteld wachtwoord of 2FA.

Terzijde, offtopic , is het de eeuwenoude vraag of beveiliging voortkomend uit onverkozen verplichting(en), dan wiens gevoel van veiligheid bevorderd ?. Vrijheid heeft immers een complexe relatie met aangewende veiligheid.

Als de uitgaande server voor spam gebruikt wordt.
Hebben we daar allemaal last van.
Dingen zoals, de mail komt niet meer aan bij Gmail.
Dus een beetje opvoeding kan geen kwaad.