Ik kan in Apple Mail prima mails ontvangen op mijn freedommail alias. Echter, wanneer ik verstuur dan krijg ik de melding van de Freedom smtp server dat ik niet de eigenaar ben van die alias en daarom geen mail kan versturen vanaf dat adres. Als ik vervolgens een andere mailserver kies (bijv. die van xs4all waar ik ook een account heb), dan gaat de mail wel weg (en komt hij ook aan). Email versturen vanaf de hoofd email gaat wel met de smtp server van Freedom.
Ja, ik heb gezocht en dat was een ander issue.. ik heb de aanwijzingen van die post gecheckt en dat staat al allemaal goed bij mij.. nog niet opgelost dus!
Zorg er voor dat je gebruik maakt van de SMTP die je hebt ingesteld voor de mailbox waaraan de alias hangt. Stel ik heb het volgende:
Mailboxnaam: voorbeeld@freedom.nl
Alias: brandweerauto@freedom.nl
Ik stel dan mijn mail in via brandweerauto@freedom.nl en gebruik het wachtwoord voor voorbeeld@freedom.nl voor de inkomende mail. Dat werkt.
Voor het verzenden zal ik dan de SMTP-server moeten gebruiken met de gegevens die ook voor deze mailbox gelden. Dus voor SMTP moet ik verzenden via brandweerauto@freedom.nl met het wachtwoord voor voorbeeld@freedom.nl.
Stel ik heb een 2e account ingesteld. Bijvoorbeeld:
Mailbox 42ishetantwoord@freedom.nl
Als ik mail wil versturen via het alias brandweerauto@freedom.nl en dan gebruik maak van de SMTP gegevens van 42ishetantwoord@freedom.nl, dan zal dat niet werken. Aangezien de alias niet onder deze mailbox hangt.
Dus let er even goed op, dat de juiste SMTP-server wordt gebruikt voor het verzenden van e-mail voor Freedom. Anders krijg je idd de melding die je in het eerste bericht terug geeft.
Daarnet even getest in Mac Mail 16.0 en daar werkt bovenstaande manier.