VDSL2 35b upload speeds

Ik heb een verbinding die volgens het modem getraint is op:

 Actual Rate(Up/Down) 33032/222095 kbps
 Attainable Rate(Up/Down) 38920/228197 kbps

Als ik een speedtest doe (of een backup probeer over te pompen) dan haal ik maximaal 207/21Mbps, dat is dus wat lager dan ~30Mbps upload die je zou verwachten.

Laatst heb ik een oud modem geprobeerd (fb7360v2), die maximaal 17b ondersteund. Trainde op zo’n 110/33Mbps, en wonder boven wonder haalde ik met gemak een upload van 30Mbps.

Zijn er mensen met VDSL2 35b die hun upload snelheden willen delen? Zowel getrainde als haalbare snelheden. Ben benieuwd of ik de enige ben met deze rare situatie. Door met het oude modem te testen heb ik zo’n beetje alles uitgesloten, behalve het modem dat ik gebruik, maar zowel de fritzbox 7581 als mijn h186 hebben dezelfde upload snelheid, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan twee modems ligt.

Fabian

Even verbinding opgezocht/getest

Fritzbox meld
↓Ontvangstrichting: 111,07 Mbit/s
↑Zendrichting: 33,03 Mbit/s

Speedtest meld:
Ping 12
Download Mbps 92.80
Upload Mbps 30.59

Oeps, geen idee eigenlijk, helemaal overheen gelezen. Waar kan ik dat zo snel zien?

Is idd geen 35b maar 17a zoals je al verwachtte

Volgens Fritzbox:
Verbindingstype: VDSL2 17a G.Vector (ITU G.993.5)

Hier zijn mijn snelheden, ik zit wel een kilometer van de straatkast af. geen pairbonding

Fritz!box 7590
Provider: Freedom Founding
connected since 22.10.2020, 17:01
Throughput: 170,9 Mbit/s 31,5 Mbit/s

Negotiated Connection Properties
Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 222104 33032
Min. DSLAM throughput kbit/s 1560 -
Attainable throughput kbit/s 170875 31544
Current throughput kbit/s 170875 31544
Seamless rate adaptation on on
Profile 35b
G.Vector full full
Carrier record J43 J43

Bij mij is dat precies andersom. De maximale download haal ik nooit, maar de upload wel.

Een fritzbox kan heel wat mee gespeeld worden als admin.
Maar je moet dan weten wat je doet, voor je er aan begint.
Ik zelf heb pairbonding en ben daar best wel happy mee.
Je hebt dan wel een nieuw modem nodig en aangezien je meer waarde hecht aan de upload snelheid kan je dan nooit meer klagen alhoewel dat soms wel vreemd werkt.
De ene dag heb ik een upload van iets van 17 Mbit/s en de volgende zit ik tegen de 60 Mbit/s
De download is vrijwel gelijk zie ik bij mij 179 Mbit/s op sommige dagen soms zelfs hoger.
De ene server haal je de krankzinnige snelheden, de andere keer kun je beter koffie gaan zetten en op je gemak die bak opdrinken voor je gaat kijken of de upload goed is gegaan :rofl:

Da’s mooi! https://vvdsl.robinflikkema.nl/ !

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.