[Amino:] verbeteringen software

Bastiaan, bedankt voor het doorgeven. Overigens er is geen peil op te trekken wanneer het beeld stilstaat gisteren was het bij ons al na 20 minuten. Oplossing is i.d.d. even 15 sec. voor of achteruit spoelen.

Ik heb de lijst met wensen doorgelezen en een hoop afgevinkt van mijn wensen/frustraties mbt CD. Ben wel onder de indruk hoe freedom hier mee omgaat. Ik heb nog maar weinig meegemaakt dat er statussen van dit soort problemen zó transparant worden weergegeven en besproken als bij freedom. Petje af! En voor CD is er werk aan de winkel😉.

Mijn input voor de lijst is gereduceerd tot 2 kleinigheden:

  1. De “back”-toets was bij telfort/kpn teruggaan naar de vorige zender. Dat werkte wel prettig
  2. Het ingestelde volume van de settopbox wordt naar een standaard waarde teruggezet na gerstart volgens mij. Dat mag eruit. Gewoon de laatst ingestelde waarde behouden
  3. Het beginscherm van de settopbox mag het kanaal zijn op het moment dat de settopbox uit werd gedaan. Nu start de gids altijd op.
  4. Het update proces mag in kortere sprints. Wmb elke 2 sprints(?) / maand een uitrol. Dat mag je verwachten mogelijk te zijn in de build pipeline van een CD neem ik toch aan. Zeker met de huidige issue backlog.
  5. Staat volgens mij al genooteerd, maar omdat het zó irritant is: de timeline user interface in de gids waarin de tijden niet gesynchroniseerd zijn over de zenders en die inmens irritante verhoging van de geselecteerde rij om een picture van het programma te laten zien. Alsjeblieft haal die eruit komende update. Wat een anti-pattern is dat! Wordt er vooral minder duidelijk van.:tired_face:
  6. (Weet even niet meer of deze ook in de lijst stond) terugspoelen moet niet alleen mogelijk zijn als je bent gepauzeerd. Je moet een programma instantly kunnen terugspoelen.
1 like

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Als leek snap ik ook niet alles wat hierboven staat. Ik zou het fijn vinden als er ergens een tabel wordt gepubliceerd met kolommen als [onderdeel] [aard/wens] [evt toelichting] [mogelijke oplossing][status]. Dat neemt niet weg dat ik veel waardering heb voor de dames en heren van freedom. en ik zou het heel fijn vinden als iemand die hier iets over te zeggen heeft, wil reageren…

Sinds gisteren klant bij Freedom :grin:, dus gisteravond ook meteen TV kunnen kijken via de Amino. De beeldkwaliteit bevalt goed, het wisselen van zenders gaat vrij vlot en ook de gids ziet er redelijk uit en werkt prima.

Wel heb ik twee vragen over zaken die ik mis of nog niet heb kunnen vinden (ook niet na een search alhier).

  1. Ik mis een “kale” zenderlijst.
    Ik heb het dan niet over de gids, maar gewoon een lijst van zenders waar je met de pijltjestoetsen van de Amino snel doorheen kan scrollen om vervolgens een zender (waarvan je het kanaalnummer niet uit je hoofd weet) te kunnen kiezen. Zit deze functie erin of kan ik dit ergens aandragen als feature request?

  2. In de gids zitten helemaal bovenin de knoppen om te wisselen van dag (bijvoorbeeld als je iets van gisteren wilt terugkijken). Dat werkt alleen als je bovenin staat. Dus stel dat je “vandaag” door de gids bladert en je bent bij kanaal 100 en je bedenkt dan dat je dat ene programma van gisteren op dat kanaal wilt terugkijken, moet je eerst naar boven scrollen, dan de vorige dag aanklikken en weer naar beneden scrollen.
    Door mijn ervaringen met de STB’s van KPN had ik dat het ‘bladeren’ tussen dagen met de << en >> of anders de < en > knoppen zou werken, maar helaas. Is er een andere manier waarop dit werkt?

edit: ik ben ook nieuw op dit forum en zie nu pas dat er ook een wensen-topic is. Mocht blijken dat mijn 2 punten inderdaad niet kunnen, dan zal ik ze in dat wensentopic zetten.

1 like

Dank Michael!
Sorry voor het aanvankelijk posten op de verkeerde plek, dus dank voor het verplaatsen.

Ik had de search gebruikt maar kennelijk met de verkeerde keywords.
Ik ben benieuwd naar de geüpdate wensenlijst.

Ik ben ook benieuwd naar hoe dan verder? Wordt deze lijst vanuit Freedom neergelegd bij Amino (en/of Canal Digitaal)? Of moet ieder voor zich de feature request insturen?

@JanVoo
De kale zenderlijst komt als je het pijltje boven OK drukt.

1 like

Ondanks het probleem dat de Canal digital app herhaaldelijk vastloopt/blijft hangen maken we daar toch vaak gebruik van. Helaas is het zenderaanbod niet gelijk aan het aanbod via de stettop box. Een wens is om dat gelijk te trekken. Als alternatief streamen we nu vaak live programma’s en gemiste programma’s via internet .

Dat viel mij ook al op destijds bij xs4all, dat de STB meer zenders aanbood dan de webapp. CD doet dat ook al, geen idee waarom dat is.

Kan het zijn dat de aanbieders niet willen dat het gestreamed wordt?..
BBC is vrij beperkt in wat ze beschikbaar willen stellen, en die gaan vrij ver in ook het blokkeren van VPN’s met een eindpunt in GB.

Komt door afspraken met de zenders. Er zijn verschillende afspraken die je moet maken met de partijen die de zenders beheren. Bijvoorbeeld of je deze op andere apparaten dan de settopbox mag afspelen. Ook of je mag opnemen, doorspoelen, terug kijken, buiten de deur kijken, etc. wordt allemaal in afspraken vast gelegd.

Het niet kunnen kijken van een stream op een ander apparaat dan je settopbox heeft zover ik weet vooral te maken met de digitale beveiliging op deze apparaten.

2 likes

Als lichtelijk slechthorende vond ik het bij XS4ALL erg relaxed (vooral bij NL gesproken films met bedenkelijke geluidskwaliteit) dat je de Teletekst ondertiteling ook kon gebruiken bij terugkijken van opnames. Het had wel tot gevolg dat je dan het kijken niet meer kon onderbreken, maar dat nam ik graag voor lief. Bij CD lijkt het erop dat je bij het terugkijken van opnames geen ondertiteling voor slechthorenden meer hebt. Suggesties?

2 likes

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. Als leek snap ik ook niet alles wat hierboven staat. Ik zou het fijn vinden als er ergens een tabel wordt gepubliceerd met kolommen als [onderdeel] [aard/wens] [evt toelichting] [mogelijke oplossing][status]. Dat neemt niet weg dat ik veel waardering heb voor de dames en heren van freedom. en ik zou het heel fijn vinden als iemand die hier iets over te zeggen heeft, wil reageren…

Ik vind het niet erg overzichtelijk, bovendien lijkt het vooral een lijst mbt tv-kijken te zijn, maar Freedom biedt ook bellen, mail en internet. Ook zie je niet de geplande oplossing en wat de status daarvan is. Ikzelf heb een aantal keren naar voren gebracht: “forwardfunctie in mail” en “eigen webruimte voor een eenvoudige home page” maar dat zie ik niet terug, of ik kijk niet goed?

Mee eens. Als je vanaf XS4ALL TV komt dan is dit een ‘uitdaging’ en inmiddels na 48 uur eigenlijk al een reden om FreedomTV de deur uit te bonjouren. Welke Canal Digital UI engineer maakt een kastje dat geen zender nummer laat zien? Werkelijk zeer teleurstellend. Is niet van 2021. Had ik dit geweten was ik nog niet overgestapt.

We weten het, helaas. CanalDigital is the killing field voor Freedom. Wil Freedom groeien dan is TV top prio om te verbeteren. Die TV smoort alle mond tot mond reclame. Dit adviseer je niemand…

Ik vind dit nogal overdreven, providers zoals Delta/ Caiway hebben een slechtere tv ontvanger en daarbij ook nog eens een heel slechte service. Wat draagt het zichtbaar maken van het kanaalnummer functioneel bij?
Als dit een probleem is denk dan eens aan de Logitech Harmony Hub en app. Daar zijn kanaalnamen en nummers zichtbaar en kunnen tevens gekozen worden op iPad of iPhone.

1 like

Lieve mensen,
het is toch van de zotte dat ik bij opgenomen programma’s van sbs6 niet de reclames kan vooruitspoelen.

ook tijdens het live tv kijken is stilzetten en terugspoelen onmogelijk.

Wat is er in hemelsnaam nog fijn aan de keuze voor canaldigitaal.

de tvontvangers van kpn/xs4all/ziggo hadden die functie allemaal wel.

ik overweeg nu echt weer weg te gaan bij freedom.

renee

De laatste tijd hebben wij regelmatig dat als je een live uitzending pauzeerd of een terug kijkt via de gids die max 1 uur geleden begonnen is, er halverwege een pop/up komt dat de volgende uitzending begint in … seconden. Je kan dan ook kiezen voor een optie sluiten. In beide gevallen kan je het eind van wat je kijkt niet meer terug kijken. Ook niet als je deze opnieuw opstart met terug kijken via de gids. Het betreft bij mij met name jeugd afleveringen rondom etenstijd.
We kunnen dan de uitzending alleen maar afkijken via de NPO app op de tv. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

Firmware level is actueel en op het moment van voorkomen, was er geen verdere load op het netwerk/router.
Herkent iemand deze klacht en heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

We hadden dit bijv gisteren bij Jeugdjournaal special Corona 1 jaar, zapp kamp koekiloeki

mvg Deb

Het tegendeel is waar. Het is juist zeer vreemd dat je bij een commerciële zender de reclames door zou kunnen spoelen. Dat is immers hun primaire bron van inkomsten.

Tenzij je dik wilt gaan betalen voor commerciële zenders ter compensatie van hun gederfde inkomsten zal reclames doorspoelen bij geen enkele tv aanbieder mogelijk zijn.

kpn en xs4all hadden die functie tot voor kort wel in hun oude contracten met deze zenders. Maar ook bij hen zal deze functie absoluut gaan verdwijnen (voor zover die inmiddels al niet verdwenen zijn).

1 like

hahahaha tijd om de vhs recorder weer uit de schuur te halen

2 likes