Verminderde bereikbaarheid i.v.m. vakanties en griepgolf

Op dit moment heeft Freedom helaas te maken met veel afwezigen i.v.m. zowel vakanties als een griepgolf. De wachtrijen kunnen om die reden iets verder oplopen dan normaal. Uiteraard zullen degene die aanwezig zijn hun best doen om jullie zo goed en snel mogelijk te helpen.

Storingen en urgente vragen
Ervaar je een urgente storing of heb je ons echt nu nodig? Neem dan contact op via 088-0115666 of via helpdesk@freedomnet.nl. We beoordelen alle binnenkomende vragen en delen die in op urgentie. Kan je vraag nog even wachten? Bel of mail ons dan volgende week. We hopen op jullie begrip voor de verminderde bereikbaarheid.

De waakdienst is er 24/7
We monitoren ons netwerk 24 uur per dag, 7 dagen per week. Als er verstoringen zijn buiten kantooruren, krijgt onze waakdienst een signaal en gaan we zo snel mogelijk aan de slag. Als het blijkt te gaan om een verstoring waar (relatief) veel klanten last van hebben, dan publiceren we een storingsmelding op onze website, op de storingen en onderhoud pagina. Deze pagina bereik je via deze link: https://freedom.nl/storingen.
 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/verminderde-bereikbaarheid-i-v-m-vakanties-en-griepgolf
3 likes

Beterschap gewenst voor de zieke medewerkers.

2 likes

Beterschap idd… benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de glasvezelmarkten en mensen aan te sluiten ?

@PeterB Jammer dat je nu een analiste doet naar het ziektebeeld.
In het kader van de privacy, zijn alle kortstondige ziektes een griepje.

1 like

Dan moet er ook niet worden gehint op vakantie of een zogenaamde griepgolf dat dan de situatie zouden moeten rechtvaardigen. Zeg dan dat er niet voldoende personeel cq capaciteit beschikbaar is.

1 like

En dan ga jij mopperen, dat ze meer mensen aan moeten nemen.

Het klopt zo,
Er is gemopperd over de bereikbaarheid van helpdesk en er is nu een uitleg.

3 likes

Ja, het

maar dat wil niet zeggen dat je morgen meteen een handvol bedreven deskundigen in dienst hebt; ik meen iets gehoord te hebben van

Ook :spraydot: Freedom zal dus moeite hebben met het aanvullen van hun werknemers.

1 like

Zonder een oordeel vellen en te beweren dat het hier (ook) het geval is: dat tekort wordt ook te pas en te onpas gebruikt om problemen af te dekken. Voorbeeld, een groenteboer bij ons in de burt met meerdere vestigingen in de buurt heeft er een paar gesloten, wegens personeelstekort was het verhaal. Een paar weken later is de hele toko failliet en maakt dezelfde eigenaar met minder dan 50% van het personeel een doorstart. Was personeelstekort dan het probleem, of was er toch een financiele reden cq. organisatie probeem?

Nogmaals, wat hier nu echt de oorzaak is kan ik niet beoordelen, wat ik wel weet dat het tijdig reageren op email al langer (vanaf m’n eerste contact, bijna 2 jaar geleden) een issue is en je telefonisch ook niet altijd sneller was. Als ik eenmaal iemand sprak ben ik overigens wel altijd keurig geholpen. Dus wat dat betreft deel ik de mening van @peterb wel dat een deel van de oplossing planbaar zou zijn (en dan niet vandaag bedenken dat je morgen memnsne nodig hebt). Als structureel personeelstekort echt de reden is, zorg dan dat je ook vacatures plaatst. Ik zie op de website alleen een vacature voor een open sollicitatie en voor stagairs staan, dus structureel tekort zou je op basis daarvan niet verwachten want op alleen stagairs kun je geen business bouwen.

Ik begrijp dat dit voor kleinere organisaties best lastig is, ik ben ook ondernemer en één medewerker meer of minder kan soms een groot verschil betekenen in capaciteit, maar ook in kosten!

2 likes

Ook personeelstekort en (daarin) benodigde deskundigheid, is in zekere mate planbaar en te voorzien. Indien het daaraan schort, moeten de (groei)ambities worden bijgesteld door terug te gaan naar de ooit beloftevolle basis waar dingen wel normaal mogelijk zijn.

Een stop kan dan ook inhouden, om bv voorlopig geen nieuwe klanten of testtrajecten - die naast voorinvestering, ook een druk leggen - aan te sluiten.
Ik kan/wil mij verder voorstellen dat het forum en verbetering helpdeskpagina’s kan bijdragen in een stukje technische ontlasting.

Los daarvan is er wmb er geen excuus voor zaken die simpelweg technisch stuk zijn (gemaakt). In die gevallen draai je als organisatie een verstorende wijziging subiet terug en hoef je ook niet kostbare werktijd te spenderen of een klagende gebruiker (al of niet zinnig ergens op eigen wijze) ergens gebruik van maakt.

1 like

Smoesjes. Gewoon teveel appeltaart gegeten.

2 likes

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.