Dat is verleggen van een probleem naar de browser terwijl de fout overduidelijk in de toegepaste scriptcode zit.
Ja, de scrollbar is zichtbaar waarmee dus niet (verder) gebladerd kan worden indien er meer dan 25 data (alias) regels zijn. De scrollbar vormt het dynamische trigger-“event” voor onderliggende code die in Chrome kennelijk niet vooruit bladert zoals dat (gekunsteld) wel gebeurd in FireFox.
Er is/was al een probleem in Chrome dat die niet meer dan 25 entries vertoont. Verklein je het scherm (in zowel FireFox of Chrome) zodat er meer data past, verdwijnen simpelweg de scrollbars en kan ook in FireFox niet meer worden gebladerd.
Het is dus eerder dat een toevallig bug-gelukje is dat juist met FireFox wel naar voren kan worden gebladerd mits het scherm tenminste geen ruimte biedt voor 25 regels.
Het gaat ook pas mis bij meer dan 25 aliassen, dan scrolled de scrollbar gewoon niet door.
Het is geen bug in Chrome, het is een bug in de website software. Het gaat namelijk, zoals gezegd, ook mis met andere browsers zoals Edge en Chromium.
Dus het probleem zit overduidelijk bij Soverin. Hoewel ze het proberen op een ander af te schuiven.
Nu de werkzaamheden zijn geweest.
De rode balk met de foutmelding, is er nog.
Een trigger is hier menu: Internet / instellingen.
Het donkere thema flitst nog steeds.
Vermoed dat die werkzaamheden niets met het UI te doen hadden?
Wat me ook op valt, in de aliassen. Dit is ook al heel lang zo.
Mijn indruk is dat er een paar amateurs aan het werk zijn die geen verstand hebben van de ontwikkeling van multi-platform software en hoe je daar een test programma voor opzet. Kenmerk daarvan is dat ze het probleem altijd eerst bij een ander leggen zonder het zelf goed te testen. Ze leggen de verantwoordelijkhied voor testen en bug vinden bij de gebruiker neer, terwijl ze zelf die verantwoordelijkheid hebben.
Er was eerst ook sprake van een helemaal nieuwe mijn.freedom
Ik vind ook dat het huidige een jaren 80 uiterlijk heeft.
Als het goed werkt, vind ik dat niet erg.
Volgens mij, ligt op dat idee een dikke laag stof.
Hoe is de bediening eigenlijk op een telefoon?
Ik krijg van nature al jeuk, als ik dit soort dingen op de telefoon moet doen.
Heb het kort op de pc gesimuleerd in FF
Ach en nu schuift de helpdesk het af op een probleem met mijn systemen (ja lees het goed meervoud) en ontkent simpelweg dat er een probleem is. En ontkent tussendoor dat anderen het problemen ook hebben. Ik ben er klaar mee. Ik gebruik wel firefox als ik het nodig heb.
tldr; oorzaak van issues is de wijze waarop mijn.freedom.nl gebruik maakt van veronderstelde browserfuncties.
Het ligt aantoonbaar niet aan een gebruikt systeem en de miskenning lijkt mij als korte binnenbocht, een ‘gebrek’ aan inzichtelijke vermogens.
Het issue van Firefox, bij uitzoomen geen scrollbars, is naast onder Windows; eveneens aanwezig in daar aanwezige Edge.
Technisch wordt in “mijn.freedom.nl” met CSS/JavaScripts op een “verkeerde” manier gebruik gemaakt van de inherent browser overflow-y - CSS: Cascading Style Sheets | MDN eigenschap. Onder Chrome is er ergens een fout in een detectie script (via cable?) dat niet de data voor de volgende pagina ophaalt.
Daarnaast lijkt geen aandacht besteed aan “responsiviteit”, bij in/uitzoomen schalen de web-elementen bv niet vice-versa mee met de tekst.
Ik heb mijn vraagtekens bij het afsteken van de korte ontwikkelings-bocht door gebruik van allerlei kèkke bijeen gegraaide webdevelopment tools (tailwind/ reflex/stimulus) dat als resultaat; naast grote dataload, een gebrekkige performance veroorzaakt, de (eind)gebruiker inhoudelijk - vanwege voortdurende html-rendering en ook systeemeisen - gezien buitenspel zet en resulteert in een starre oubolligheid.
Ik heb ook al heel lang het probleem dat je niet meer naar al je aliassen door kan scrollen.
Afhankelijk van je beeld schaling krijg je meer of minder aliassen te zien.
De pagina scrolt gewoon niet meer door om de volgende te laden.
Vroeger werd het opgedeeld in pagina’s, maar ook als je alles liet zien kon je gewoon doorgaan naar beneden. Als je geen separate lijst met je aliassen aangelegd heb kun je niet eens meer achterhalen welke je aangemaakt hebt.
Ik heb het hier al eerder gemeld, maar er is kennelijk geen aandacht bij Soverin voor te krijgen.
Ik hoop dat Freedom snel op zijn eigen systemen gaat werken, want die bij Soverin zijn echt waardeloos.
Net als die webmail, voor iedere alias moet ik een nieuwe inlog maken, terwijl je ook dat ook gewoon met een extra identiteit zou moeten kunnen doen.
Ja, dat dacht ik ook, maar het werkte toen niet.
Ik moest echt inloggen met het alias mailadres.
Ik heb het nu opnieuw getest en nu werkt het wel.
Wel moet de alias gekoppeld zijn aan dezelfde box waarin je de identiteit wilt toevoegen, ander krijg je een foutmelding. Misschien ging die check in het begin niet goed.
Ik had dat al een tijd niet gecontroleerd.
Goed te weten dat het nu wel goed gaat.
Wel is het nog zo dat als ik eerst de alias als identiteit aangemaakt heb dat ik later inlog met het e-mailadres van de alias ik een verse box krijg waarin ik opnieuw de identiteit met aangeven.
Je ziet dan wel je mails van de box, maar niet de andere identiteiten. Je kan dus dan ook niet kiezen voor zo’n bestaande andere identiteit.
Je maakt dan wel een flink extra aantal virtuele boxen aan, want die onthoudt al je instellingen van die inlog.
Ik geef iederonline contact een eigen alias, meestal krijg je alleen meldingen daarvan.
Als ik dan echt eens moet antwoorden maak ik gebruik van webmail.
Mijn reguliere mails handel ik gewoon af via mijn mailclient.
Gezien ik dus veel aliassen op mijn domein gebruik mis je echt dat je niet de lijst kan zien in Mijn Freedom.
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp.
Met een nieuwe mijn.freedom op komst, verwacht ik alleen noodreparaties.
Dat met die vele aliassen heb ik ook al weer beperkt, het werden er te veel.
Heb mijn belangrijkste mailbox nog steeds niet bij Freedom.
Dat iemand niet zo veel aliassen zal hebben, komt voort uit de aanpak dat het beheer daarvan "complex’ is en ik mij niet kan onttrekken aan een gedachte dat dit bewust zo is opgezet. In een verleden waren aliassen nog te exporteren, een functie die ergens midscheeps ook al was vervallen. Daarvoor kon met wat manipulatie van de ‘HTML’ eigen lijstjes worden gemaakt, dat door “vernieuwing” ook onmogelijk werd gemaakt. Door ‘moeilijk’ maken van schuifbalken, verdwijnt vanzelf de gebruiksanimo om veel aliassen te gebruiken.
Ik vrees dat “vernieuwing” vooral cosmetisch van aard zal zijn omdat (qua techniek ?) de Soverin aanpak leijdend immers zal zijn.
Indien Freedom, Soverin via een API zou kunnen gaan bedienen, ontstaan ms ook kansen dit te bieden voor individuele “werklustige” gebruikers.
Zelf heb en zou ik dan geen behoefte hebben aan een full-fledged webinterface. een interface die vooral een simpele basis moet bieden en iemand die geavanceerd meer wil, zal dat zelf wel kunnen uitvlooien.
Maar goed, dit is wat speculatie en dus afwachten of wat, het wanneer dan hoe dan de vrijheid van Mijnfreedom zal gaan uitpakken. Tot die tijd hou ik mijn werkelijk belangrijke zaken dan ook elders.
Hoezo complex?
Een mail op je domein bij Freedom hoeft uiteindelijk alleen maar getoetst te worden of het mailadres
als alias gekoppeld is aan een e-mailadres en dan in diens box afgeleverd te worden,
Dat is geen complexe scripting hoor.
Dat heb ik ook. Maakt het ook eenvoudiger om te zien wie mijn gegevens heeft gelekt aan spammers en phishing. Al een paar shops kunnen betrappen. Zo had ik offertes aangevraagd bij verhuisbedrijven. Bijna al die unieke adressen werden binnen een week gebruikt door spammers.
In plaats van duizenden aliassen gebruik ik een enkele catch-all domain en hanteer een format in de adressen voor het automatisch sorteren, verwijderen en eventueel doorsturen. Bijvoorbeeld [bedrijf]_[categorie]@mijn.domein.
De functie om +tags automatisch in mappen in te delen helpt helaas niet, daar spammers en sommige bedrijven de tag weglaten of de + niet accepteren.