Verschillende prijzen en diverse glasvezelnetwerken, hoe zit dat?

Op het punt dat KPN zelf voor 65 euro een dienst aanbied aan een consument, en dat er aan een concurrent een tarief gerekend wordt dat die er 85 euro voor moet vragen aan een consument, zonder er winst op te kunnen maken, heeft de ACM daar toch wat van te vinden…

Vandaag (en gisteren en eergisteren) eens even aan het puzzelen geweest met de migratie-prijzen die KPN rekent voor XS4All overstappers, een nieuw KPN-contract en een een overstap naar Freedom… dat de ACM niet ingrijpt is eigenlijk een schandaal. Zou er een ex-KPN’er werken?

Ter vergelijking mijn optie KPN - Freedom - XS4All-mgiratie (obv huur-Fritzbox en de “service plus”):

  • 1 gbps glasvezel bij KPN is kaal 47,50, bij Freedom 84 euro, bij XS4All 71,50 (eigenlijk 500Mbps maar dat zou tzt opgeschroefd worden, aldus een vriendelijke meneer van XS4All)

Eerlijk is eerlijk, dat doet me hard pijn in de portemonnee - met 500Mbps, wat voor mij op zich voldoende is, is dat wel ietsjes minder pijnlijk maar het is nog steeds een crimineel verschil.

Ik heb een reactie ingediend met daarin kort dit verhaal, en de vraag naar dat onderzoek. Als ik iets hoor, dan zijn jullie de eersten om het van mij te horen.

Edit: ik besef me opeens dat ex-XS4All klanten dus ook gewoon getild worden als ze geen actie ondernemen. Die betalen dus ook zo’n 25 euro per maand méér voor een slechtere service en mogelijk dus de halve snelheid. Pffft.

Ze willen gewoon van de XS4ALL klanten af. Allemaal gewoon KPN worden, denken ze, scheelt ze een hoop administratiekosten.

Is het voor Freedom geen optie om zelf actief te worden als belichter (dus op laag 2) op het KPN-netwerk waar dit mogelijk is? Of zijn de kosten daarvan dusdanig hoog dat dit nooit uit kan?

Dat is interessant. Maar naast gelaten of KPN daar de mogelijkheden voor bied. Is het voor Freedom nu en in de nabije toekomst nog niet te doen. Dat is een taken pakket wat nu volledig anders dan waar we nu op focussen.

Maar wie weet, in de toekomst! Die deur zeker niet direct dicht.

1 like

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.