Vervanging KPN Genexis xgs-pon ont

De KPN gaat de Genexis xgs-pon vervangen. Nu heb ik de Fritzbox 5590 rechtstreeks aangesloten op de aansluitpunt. Gaat de KPN ook mijn niet gebruikte ONT vervangen? In geval van een storing schijn ik de KPN ont te weer te moeten aansluiten. Dan toch handig als ik dan de nieuwe heb liggen.

Bron? Alleen de “probleem serie” wordt vervangen hebben ze mij namelijk verteld, dat is een serie waarbij er problemen zijn met opstarten (ik schat in voedingsadapter?) na een spanningsuitval, de nieuwere versies zouden dat probleem niet meer hebben.

“Het gaat om de 1e serie glasvezelkastjes van Genexis, geplaatst in 2021 en 2022.”

Bron: https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm

1 like

Mijn aansluiting kreeg ik in 2022

Op die KPN site staat.
Hiervoor heeft jouw provider ons toestemming gegeven. We hebben afgesproken dat jouw provider je hier over informeert.
Met andere woorden, communiceren over die afspraak doe je via Freedom.

Bij mij is door KPN Netwerk in 2022 zo’n ouder Genexis kastje geplaatst, inmiddels vervangen door mijn eigen patchcover plus FB5590. Het oude kastje, inmiddels eigendom van Glaspoort, bewaar ik in een doos. Ik hoop dat een nieuw model in de doos kan blijven en dat het serienummer ervan administratief kan worden gewijzigd.

Maar krijg je dan een nieuwe ONT van KPN of Glaspoort? Ik heb dezelfde aansluiting ook Glaspoort netwerk, eigen patchcover met 5590. Of moet Freedom dit regelen?