Verzoek: [Storingen:] Mag de Locatie bij de vele OnderhoudsAankondigingen?

Ja hoor kan wel. Moet je dan wel willen, want waar een wil is, is een weg.
Bijvoorbeeld:
Er zijn APIs die op plaatsnaam een postcode opzoeken. Kan je op postcode sorteren (en vervolgens weglaten).

Krijg je nog steeds een lijst van plaatsnamen die niet in één regio of één bepaald deel van Nederland vallen.

Hoi

Ik ben erg blij met het feit dat de internet link onderhouds meldingen een uiterst consequente layout en inhoud hebben.
Ik gebruik een combinatie van cron, een bash script, Lynx en een
C-programmaatje om de voor mij relevante informatie automatisch naar me te mailen. In een formaat dat direct mijn kalendertje in kan.

Overigens heb ik de indruk dat het onderhoud van KPN in Leiden, ivm Leiden 's ontzet, door KPN is verplaatst van twee oktober naar de zesde. Dit zonder dat iemand te vertellen.
Da 's dan weer een beetje slordig van KPN.

Vr.Gr,
Rob

Daarvoor lijkt het mij handiger om de RSS feed uit te lezen dan dit - ten overvloede - ook cq vanuit het forum te moeten melden. In de koptekst van “storingen” kan dan een link worden geplaatst naar (storings pagina: Werkzaamheden en storingen | Freedom) en ook verwijzend → rss: Freedom

Iemand die inhoudelijk dan iets wil bespreken, staat het natuurlijk vrij om dan een relevant storingstopic te openen.
De opmerkingen aangaande plaats/locatie en tagging etc.etc., kan daarmee dan ook foetsie.

Hoi

Er zijn de laatste tijd dermate veel onderhoud meldingen, dat er met de hand doorheen gaan bijna geen doen is.
De vorm waarin eea word aangeboden maakt mij niet veel uit, als de voor mij relevantie informatie maar makkelijk te vinden is.
Of RSS handiger is hangt dus ook af van de inhoud. Als je ook hier
uitgebreid met de hand in moet gaan zoeken, is het niet echt een grote
verbetering.
Een email wanneer bij mij onderhoud is, is ook mooi. Iets simpels als
‘2023-10-09 01:00 - 08:00 Onderhoud’ vind ik prima. Maar misschien is
dit wel te veel heisa.

Vr.Gr,
Rob

Dan ben ik (technisch) hoe je nu geautomtiseerd door de forumpagina’s gaat om jouw informatie daaruit selectief op te pikken?. Met een script, discourse API op de webpagina of zo ?

Juist met plat rss uitlezen in/via een browser extensie of plat met
wget -O test33.xml "https://freedom.nl/storingen/rss/feed.xml" 2>/dev/null; cat test33.xml | sed -e $'s/></\>\\n</g' | grep -E "<title>" ; rm test33.xml

of via curl/grep van de aparte storings webpagina (ipv het discord forum) met
curl https://www.freedom.nl/storingen | grep -A 1 -E "<article>" | grep "<h3>"
ben je denk ik naast sneller, ook actueler klaar.
Voordeel is verder dat je niet op het het zwaar gescripte - en veranderende - discourse hoeft te filteren.

De storingen van Freedom worden nu, ik meen via @bastiaan (?) - handmatig of met eoa proces naar het forum doorgezet. Waarom dat-a dubbelen - is mij eigenlijk een beetje een raadsel. Mogelijk voor historie of dat iemand daarin kan zoeken of whatever ?

Hoi

Zowel de HTML als XML versie bevatten geen tags voor datum, tijd of
tijdsduur. Die moet je dus uit de tekst halen.
De XML versie bevat wel een pubdate. Maar wanneer onderhoud plaatsvind is interessanter dan wanneer het is aangekondigd.
De enige interessante tag is ‘li’, want die word gevolgd door een
plaatsnaam.
De strings ‘Begintijd’, ‘Het onderhoud start om’ en ‘De verwachte duur van het onderhoud is’ worden gevolgd door de informatie die je wilt hebben. Dit zowel in Werkzaamheden en storingen | Freedom als in de feed.

Een

lynx -dump -accept_all_cookies -nolist -width=255  HTTP_Storingen_Url > storingen.txt

geeft een platte tekst file. Regels blijken hierbij lang genoeg om de
bovenstaande strings heel te houden.
De li word hierbij vervangen door '* '. Als hier je woonplaats achter
staat, gaat het dus over onderhoud bij jou.
Dit is natuurlijk niet bepaald waterdicht. Ik ben eigenlijk verbaast hoe
goed het werkt en er is geen garantie dat dit zo blijft.

Dit is het resultaat;

2023-10-17 01:00 - 07:00 Onderhoud
2023-10-20 01:00 - 07:00 Onderhoud
2023-11-10 01:00 - 05:00 Onderhoud
2023-11-16 01:00 - 07:00 Onderhoud
2023-11-20 01:00 - 07:00 Onderhoud

Ik kan het scriptje wel publiceren.
Maar misschien kan iemand ook iets praktischer bedenken.

En de reden dat de storingen naar het forum worden gekopieerd is denk ik dat er dan op kan reageren.

Vr.Gr,
Rob

Helder, je lijkt jouw informatie omtrent storingen niet vanaf/vanuit het forumtopic telezen waar discussie over is, of dat niet beter kan. Jouw script kan net zo goed de rss feed of webpagina uitlezen.

Om over een onderhoudsmoment te discussiëren, is het zinniger om daarvoor een topic te openen. Topics die slechts eenzijdige melding doen - en niet meer op kan worden gereageerd - en bevat wat elders ook staat, lijken mij niet van meerwaarde voor een forum(discussie). Het is verder best lastig om met de “bot” in gesprek te gaan.

Dag allemaal,

ik dacht in dit topic een simpele vraag te stellen (de vraag zèlf is ook simpel).
Nu begrijp ik dat de aangeleverde stroom info van buitenaf (o.a. KPN) onhandig van structuur is.
Dus is het “niet even simpel” om aan mijn vraag te voldoen. 't Zij zo.

Hierbij sluit ik mijn verzoeksvraag af;
verdere discussie kan - denk ik - beter in een nieuw topic worden gedaan.

Wel alle dank voor de vele inzichten die ik nu heb gekregen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.