Viaplay beschikbaarheid

Goedemorgen, wordt viaplaypakket ook actief bij Freedom/canal digitaal?

mvg

Theo de Bruin

2 likes

Hoi Theo, Canal Digitaal is met ViaPlay in onderhandeling. Meer kunnen we er nog niet over zeggen.

1 like

Wat ik lees is dat Viaplay bij KPN en Ziggo als streaming dienst wordt aangeboden, zoals Netflix en Disney+, en dus niet als apart kanaal zoals ziggo Sport.
Voor CD zal dit niet anders zijn en zal de settopbox dus streaming diensten moeten gaan ondersteunen.

Hopelijk komen netflix e.d. dan ook in beeld voor de settopbox. Dat zou mijn wederhelft erg gelukkig maken.

Zelf gebruik ik de Nokia streaming box als alternatief voor de amino, wel Android, maar met volledige ab, deze streamt oa CD, discovery, F1 tv pro, maar kan ook netflix streamen.
Aangesloten op lan poort 4 in gast mode, zeer tevreden mee.

Volgens mij heb ik weleens gelezen dat het niet hebben van Netflix op de settopbox een bewuste keuze is. Dit zodat er geen data nodig is en gedeeld wordt.

Viaplay is vanaf 1 maart als los abonnement beschikbaar.

Onderstaand info die ik van Providers.nl heb ontvangen;

Vanaf 1 maart kun je direct bij Viaplay een abonnement afsluiten. Daar berichten we je tegen die tijd weer over.

Gratis Viaplay bij KPN
Maar momenteel heeft KPN ook een goede actie. Wanneer je een Internet + TV abonnement afsluit bij KPN krijg je 3 maanden korting en 9 maanden gratis Viaplay.

Ben je al klant bij KPN?
Dan kun je vanaf maart in je MijnKPN omgeving Viaplay toevoegen aan je abonnement. De kosten hiervan zijn € 9,99 per maand. Je krijgt als bestaande KPN klant dus €5,- korting per maand.

Actie voor bestaande Ziggo klanten
Ben je klant bij Ziggo? Dan betaal je de eerste 4 maanden €20,- in totaal. Dit in plaats van € 13,99 extra per maand.

Klant bij een andere internet provider?
Naast KPN en Ziggo zijn er zijn nog een aantal internet providers met Viaplay in gesprek om ook een actie op te zetten. Hierover houden we je op de hoogte.

Vwb de laatste alinea is het de vraag of vanaf 1 maart Viaplay bij het FreedomTV abonnement toegevoegd kan worden. Zover ik heb begrepen zijn de onderhandelingen tussen Freedom met Viaplay nog gaande. Hopelijk volgt daar gauw positief nieuws over.

1 like

Omdat bij genoemde providers Viaplay als abonnement wordt aangeboden en niet als kanaal, moet je de viaplay app gebruiken om te streamen.

Je kunt dan overwegen om direkt bij viaplay een abonnement af te sluiten voor een lagere prijs in het eerste jaar. Deze aanbieding is beperkt geldig tot 28 februari.

Het bij elkaar schrapen van marktaandeel lijkt begonnen.

Frank

Het is inmiddels 17 februari 2022 dus we zitten rond een maand voor de eerst GP. Het wordt nu wel tijd dat er iets duidelijk wordt over Viaplay en Canal Digitaal. Anders heb ik nog 11 dagen om apart een abonnement aan te schaffen rechtstreeks via Viaplay. Graag meer info volgens mij hebben we daar als klanten van Canal Digitaal wel antwoord op zoals andere providers dat ook geven.

Dit is de laatste update vanuit Canal Digitaal: Waar kijk ik live formule 1 2022? | Canal Digitaal

De info is beschikbaar hoor. Maar dat had Kris ook al aangegeven.