Voicemail doorsturen naar 1 of meer alternatieve email adressen

Om te zorgen dat mijn partner ook de voice mails krijgt die we op onze vaste lijn binnen krijgen wil ik deze graag doorsturen naar haar adres.

Ik vind geen instelling waar ik extra doel email adressen kann invullen.

Verder vind ik in de email instelling geen mogelijkheid voiceemails uit te filteren en deze door te sturen naar een ander email adres.

Het zou fijn zijn als hier een oplossing voor komt.

Een sieve filtertje zoals.

if header :contains "Subject" "voicemail of zo"
{
redirect :copy "partner@mijndomein.example";
}

In principe ja. Deze optie is niet aanwezig in freedom webmail, of zie ik iets over het hoofd?

Die staat apart in ‘mijn Freedom’ onder ‘Filters’
Je kunt een standaard filter gebruiken of er een schrijven.

Perfect, bedankt voor de tip!

Je kunt ook 1 van de email accounts gebruiken voor een gezamelijk account. Wij hebben allen een eigen email account en daarnaast is er nog een account die door mijn vrouw en door mij samen wordt gebruikt. Dat account (of aliassen daarvoor) gebruiken we voor contacten (overheden, nutsbedrijven, webwinkels, etc) waarbij het niet uitmaakt wie van ons tweeen het bericht leest en eventueel reageert. Onze voicemail stuurt de opgenomen berichten naar dit account.

Misschien ook een optie.

Of je zet in je email programma een regel die het automatisch doorstuurt.

Dat kan, maar ik heb m’n computer niet 24/7 aanstaan… En op mobiel gebruik ik een simpele client die alleen bij openen de mail ophaalt en verder weinig functies bevat.

Ik gebruik sieve al lang voor bepaalde mailtjes.
Het systeem herkent belangrijke mail en stuurt die door naar mijn telefoon email adres.
Op mijn telefoon wil ik niet gestoord worden door ieder mailtje, wat er binnen komt.
Voicemail gebruik ik niet, alles gaat via de FritzBox, die het ook in tweevoud verstuurt.
2 adressen kun je komma gescheiden invoeren in de push service.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.