VOIP buitenland bellen met Grandstream GXP2100

Zijn er hier mensen die een Grandstream GXP2100 gebruiken?
In mijn werkkamer gebruik ik al jaren zo’n toestel maar kom er nu achter dat ik niet naar het buitenland kan bellen. Naast de Grandstream staat in de woonkamer een Fritz!fon (dect toestel) en daarmee kan ik wel naar het buitenland bellen. Ik gebruik de telefooncentrale in de Fritz!box 7590.
Als ik met de Grandstream naar het buitenland bel dan wordt de verbinding meteen verbroken. Kijk ik in de FRitz!box, dan is dat niet geregistreerd. Het internationaal gekozen nummer komt de Grandstream niet uit. In de display staat: X Verbinding met (bijvoorbeeld) “004712345678. Geen antwoord”. Vervang ik de eerste twee 00 door een +, dan gebeurt er hetzelfde: geen antwoord.
Ik vermoed dat het te maken heeft de instellingen voor internationaal bellen ergens bij ‘Belinstellingen’. Nu heb ik in de grandstream gezocht, maar ik kom er niet uit. Ook heb ik een YouTube filmpje bekeken, maar dat is in het duits en soms erg onduidelijk voor mij: Grandstream VoIP-Telefon - Video 3/3 - an AVM Fritz!Box anmelden - YouTube
Ook heb ik de handleiding van Voys bekeken en die op Basicvoice.nl. Ik kom niet verder.
Bijgaand een paar afbeeldingen van de instellingen.
Is er iemand die mij kan helpen?



Als er al een beperking in de nummers zit dan moet je die zoeken in het dialplan.
(eerste screen shot).
Mogelijk helpt deze uitleg…

Je kan geen 0-en expliciet benoemen een x past ook op een 0. 0 prefix is vreemd voor Amerikanen.
Even checken of er geen beperking op 10 tekens in een van de maskers zit.

Dank, ga ik morgen naar kijken.

Ben bezig geweest en heb de verschillende opties die genoemd worden in de link uitgeprobeerd. Geen resultaat. Morgen weer verder.

In de Fritzbox menu Telephone Numbers|Voice Transmission zie je meer over een voip verbinding.

In het Filmpje zie ik dat hij per lijn de telefoon aan meld als LAN/WLAN telefoon.
Dat zie je aan de **62x nummers.
In jouw screenshots zie ik helemaal iets anders.

Is aangemeld als LAN/WLAN

Op de Grandstream alles nog maar eens regel voor regel doorgenomen. Verschillende opties voor het Dial Plan uitgeprobeerd. Geen verandering.
Toen de Fritz!Box nog maar eens regel voor regel doorgenomen, althans, het telefonie deel.
En zie, euvel opgelost.
In de Fritz!Box: TELEFONIE > Eigen telefoonnummers > Aansluitingsinstellingen, staat een alinea:

Beveiliging

Alleen oproepen naar het binnenland toelaten
Bepaalde IP-telefoons mogen alleen oproepen uitvoeren naar nationale vaste en mobiele nummers uitvoeren. Oproepen naar het buitenland worden geblokkeerd. Dit geldt ook voor oproepen van telefoons aan een andere FRITZ!Box in uw thuisnetwerk. Houd er rekening mee dat deze optie voor een nieuw ingestelde telefoon, een nieuw aangemelde FRITZ!App Fon en een als Mesh Repeater nieuw verbonden FRITZ!Box automatisch wordt geactiveerd.
en daaronder:
1 van 2 IP-telefoons geselecteerd Selectie wijzigen
Daar stonden dus 2 telefoons geselecteerd, het betreffende toestel kan nu naar het buitenland bellen.

Ik weet niet hoe internationaal je belt.
Ik heb standaard 00 geblokkeerd.
Bij Dialing Rules heb ik een gedeelte Duitsland en Belgie open gezet.
Dit voorkomt ook dat je per vergis naar een duur land belt.

Die Dial plan’s, dat vond ik nog al een gedoe, maar jouw idee is zeker het uitproberen waard.

Het valt mee, je moet de regels even door hebben.
Ik heb daar een spiekbriefje voor gemaakt.
Om het weer snel in te kunnen stellen.

Zou je dat spiekbriefje en jouw dial plan willen delen? Ter inspiratie van mij?

Heb je het lijstje in een PM gedaan.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.