Voorbereiden op overstap naar Freedom (KPN AON)

Mag ik hier uit opmaken dat als je geen Fritz wil, je voor AON zelf een media convertor met SFP moet scoren?

Ja. In principe kan de SFP ook “ingebakken” zijn. Zoals bij de NTU’s.

En wie levert dan de patch cover? Moet je die dan ook zelf kopen?

Ja. Aansluitmaterialen zul je ook zelf moeten verzorgen bij eigen apparatuur. De beste plek die ik daar voor heb gevonden is Glasvezel - FritzShop . Geen connectie mee als Freedom, maar dit is de plek die ik heb kunnen vinden waar redelijk veel aansluitmaterialen aan te schaffen zijn.

Hoi

Kijk, dat is een handige link. Mooi ook dat ze meerdere soorten patch covers hebben.
Voor media convertors, SFP’s en kabels zijn er plenty leveranciers.

Vr.Gr,
Rob

:+1: Yep, in den beginne net als ooit bij telefoon, elektra en ook tv; was het niet de (ontwerp)bedoeling dat eindgebruikers met hun tengels aan die spullenboel kwamen.

De Genexis (click-on gronddoos met o.a. RJ45/TV/telefonie) methode zelf was toentertijd wel een revolutionaire verbetering.
Zelf ben ik nog steeds geneigd om als “eindgebruiker” het demarcatiepunt niet inwendig aan te raken en sws altijd een (zelf) makkelijk te vervangen; scheidende kabel/ferrule te gebruiken. Voorkomt ook competentie discussies.

Dag allen,

Ik ben inmiddels overgestapt en het was uiteindelijk heel simpel. Ik heb een SC/APC female naar female adapter, een SC/APC naar LC/UPC kabel en een BiDi SFP module gekocht. Ik doe de links hier indien anderen dezelfde vraag hebben:

https://www.fs.com/nl/products/20184.html

Ik heb die module op mijn UCG-Fiber aangesloten en ik had gelijk verbinding. Dank voor al jullie input!