Sinds een paar weken stopt de tv er minimaal 3x per avond mee: geen wifi signaal. Elke keer weer opstarten en dan doet hij het weer voor een poosje. En zo meerdere keren per dag.
Ik heb niets veranderd , het systeem deed lange tijd gewoon wat het moest doen, dus de ellende komt van elders.
Intussen neig ik er helaas naar om freedom maar op te geven want ik wil gewoon ouderwets tv kunnen kijken zonder eeuwig gesodemieter en ongeduldige medewerkers van de helpdesk die hun schouders ophalen over mijn gebrek aan digitale slimheid.
Kan iemand mij in gewoon Nederlands uitleggen waarom dit soort storingen out of the Blue zomaar kunnen optreden en wat daar mee te doen is?
De tv stopt er hier ook regelmatig mee.
En ik kijk via een ethernet kabel die direct aan de fritzbox hangt.
Bij buurtgenoten stopt de tv ook, op hetzelfde moment.
Vaak op spitsuren, zoals het journaal op de npo.
De oplossing is volgens Freedom, om samen met de buren een klacht in te dienen.
Maar die buur wil dat niet, die moppert alleen.
Dus komt er geen ticket en blijft de storing.
Weet je zeker dat het aan de wifi ligt?
In dat geval, heb je een andere storing dan bij mij.
En tv via wifi, zal iedere helpdesk je afraden.
Als het wifi signaal tussen de Fritzbox en de (via wifi verbonden) TV ermee ophoudt dan is dat geen Freedom of Canal+ probleem. Het gebeurt niet echt “out of the blue” maar komt door een te zwak wifi signaal of teveel concurrentie op de wifi door andere toestellen, mogelijk bij de buren.
Wij hebben het ook wel eens gehad maar zoals het bij ons is opgesteld staat de Fritzbox achter ons (in de meterkast) en de TV vóór ons, en dus staat het scherm van de TV tussen de Fritzbox en de elektronica achter het scherm. Ik heb een (Fritz) wifi repeater naast de TV opgesteld en sindsdien valt de wifi ontvangst van de TV nooit meer uit.
De TV doet het nu gewoon altijd, en dat was toen we nog de Amino gebruikten wel anders. Multicast is hier nooit helemaal betrouwbaar geweest (soms maanden goed, dan weer regelmatig haperingen, dan weer maanden goed…) maar de unicast met de app van de TV heeft gewoon geen haperingen, niet via Wifi en niet via een kabel.
Geen WiFi signaal ligt niet aan Canal+ of Freedom zelf natuurlijk.
Controleer of de TV updates heeft gehad, evenzo je modem/router.
Check dan of daar problemen mee zijn via Google (of privacy vriendelijke) zoekmachine.
Ook bepaalde apparaten (magnetron bv) kunnen voor verstoring zorgen (daarvoor hoeft het apparaat niet eens vlakbij de tv te staan).
En controleer of er misschien een ander apparaat is wat af en toe verbinding zoekt en hetzelfde IP-adres claimt (bv vast ingesteld ipv DHCP).
Dank allen, voor het meedenken. Ik zal proberen storende invloeden te achterhalen en goed om te horen dat het wrschl niet aan de provider ligt. Die hoef ik dus niet te bellen.
Wat vreemd blijft is dat het tijden probleemloos functioneerde en nu opeens raar doet. Mijn repeater staat 50 cm van de tv met etherkabel op de Canal+box en ik heb een Google Chrome ding er naast. Beide hebben dit probleem. Ik zal eens kijken of ik opeens nieuwe buren heb met veel te grote Fritzboxen of zo
Ik haat het Amerika van Trump en Putin niet minder en Israël heb ik ook afgeschreven. Ik dacht al even dat zij hier achter zitten om mij te pesten, maar nee, zo narcistisch ben ik nou ook weer niet en ik werk niet bij het internationale Strafhof.
Kortom: er is een dader die we nog niet kennen. Het blijft merkwaardig.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met “de Canal+box” bedoelt. (Het kan niet de Amino zijn want die heeft alleen ethernet kabel en geen wifi.) Wij hebben nog een tweede TV (in de slaapkamer) en heeeel af en toe wil de Chromecast die we op die TV gebruiken wel eens een “wifi verbinding verbroken” melding geven maar die staat niet dichtbij een repeater (zitten twee muren tussen) en vaak is de verbinding er zo snel weer dat er niet eens een onderbreking zit in het tv programma.
Dank! Ik bedoel de amino box wel. Die heb ik met etherkabel in de repeater en de tv. De Chromecast zit in de tv en beide geven dus de laatste 2weken opeens herhaaldelijk een wifi storing waarmee het beeld wegvalt.
Oh… TV kijken met de amino gebruikt multicast bij het live kijken en dat is helaas op heel veel plaatsen (nog) onbetrouwbaar. Het TV signaal kan onderbroken worden als er een signaal om de stream te laten verder gaan wordt gemist. Maar… als je een goede Wifi verbinding hebt tussen de de Fritzbox en de repeater en die ook de TV “priority” geeft dan kan het maandenlang zonder storing werken. (Wij hadden dezelfde opstelling: wifi repeater met ethernet kabel naar de amino.) Maar als de chromecast wel eens de wifi verbinding verliest dan is de wifi verbinding wellicht de zwakke plek. Sinds ik de amino heb uitgeschakeld en de TV met Canal+ app gebruik hebben wij geen onderbrekingen meer (en ook geen multicast meer). Wat je met die setup verliest zijn de radiozenders, maar daarvoor hebben we een aparte internet-radio.