[ vraag: ] Hoe weet ik of sim PrePaid is of Abonnement?

In huis een oude mobiel met daarin Telfort-sim gevonden.

We vermoeden dat het prepaid is, maar weten dat niet meer.

Bellen van *101# geeft de reactie:
“Niet toegestaan”

Vragen van het openstaande saldo d.m.v. een sms met “Saldo”
naar zowel 1200 , 1244 , 1266 levert foutmeldingen op
OF
terugkoppeling:
“Op dit moment is het niet mogelijk om uw saldo op te vragen. Probeer het nog eens of neem contact op met de klantenservice.”

OF
terugkoppeling:
"Beste klant, u bent nog niet aangemeld voor opwaarderen via SMS. U kunt uzelf aanmelden via …

Maar …
Het nummer kan wel gebeld worden en nog uitbellen. We zien nergens facturen van dit (Telfort) nummer binnen komen.

:astonished: En nu ?!?

Volgens mij is het *100# bij Telfort.

ik ken niet veel providers die prepaid oneindig lang laten voortduren. Meestal moet je minimaal 2 maal per jaar opwaarderen en ook regelmatig gebruik maken van het nummer… Zo niet dan vervalt het.

Dat is ook mijn (uit ver verleden) ervaring.
Met het gevolg dat er steeds meer geld op kwam te staan wat ik nooit weggebeld kreeg.
Uiteindelijk maar heel veel donatie-sms’jes gestuurd naar een goed doel om het saldo er vanaf te krijgen.

correct, ik had het (hierboven) verkeerd ingetikt.

Maar mijn eigenlijke vraag staat nog open:

De enige logische conclusie is volgens mij dat het een pre-paid is (alhoewel ik het eens ben met @Noci dat dit vreemd is). Of er moet ergens een weldoener zijn die periodiek voor jou een SIM-only abonnement betaalt.

Even een uurtje met een Ethiopische Prins bellen en je weet het zeker :crazy_face:

Dank voor jullie opmerkingen en tips.

Nou ken ik niet zoveel Ethiopische Prinsen (of Prinsessen),
maar wel kan ik lang aandringen bij de HelpDesk.

Eindelijk antwoord: het blijkt een abonnement te zijn.
Helaas waarschijnlijk door mijn vraag slapende honden wakker gemaakt,
ik vrees dat het (door mijn vraag) nu weer is omgezet in een abonnement MET facturen.

Maar ja:
" Case Closed "

In mijn telefoonhistorie had ik nog wel een telefoonnummer van een zoet gevooisde Ethiopische Prinses voor je gehad. Je had haar gerust wakker kunnen bellen want dat doet ze bij mij ook altijd. Waarschijnlijk was zo’n gesprek ook een stuk fijner geweest dan met zo’n haaibaai van de Telfort Helpdesk. Bovendien zou de wulpse prinses je een alleraardigste foto van ‘zichzelf’ hebben gestuurd, je geïntroduceerd hebben in haar wereld van fortune and fame en heel vriendelijk gevraagd hebben of je gewoon een éénmalige transfer via Western Union wilt maken zodat je ook nog eens in haar rijkdom kan delen. Was geen factuur aan te pas gekomen.

Maar nee hoor, geven we je goede tips, sla je ze in de wind! :wink: Dan maar op de blaren zitten.

oeps … :thinking: … niet onnodig oordelen ! …
in mijn geval sprak ik met een vriendelijke dame,
die helaas “vast zit” in het bedrijfsscript.

Het was alleen geen Ethiopische, :neutral_face:
en ook geen prinses.
Dus ik bel haar maar niet meer.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.