Vraagje over Loewe TV (Connect ID 40 DR+) i.c.m. AppleTV

Is er iemand met dezelfde TV i.c.m. een AppleTV (4K, jawel, de nieuwste gekregen van de Kerstman), en kan diegene mij vertellen wat de videosettings in de AppleTV zijn? Die bij mij zijn automatisch op 1080p SDR gezet, maar ik vraag me af of de settings niet op HDR hadden moeten uitkomen…

Wellicht kun je hier al wat mee: https://support.apple.com/nl-nl/102339

1 like

Heel veel opties zijn er niet en je kan ze allemaal rustig proberen, op zoek naar de beste. Tip: een goede HDMI-kabel werkt beter dan een matige HDMI-kabel. :wink:

1 like

Maar een hele dure HDMI kabel is pure oplichterij.

De HDMI kabel is dan ook niet het probleem. Die Loewe is inmiddels een oud baasje natuurlijk, en ik vermoed dat daar dus de crux ligt. De AppleTV neemt ‘automatisch’ de meest voor de hand liggende settings over van de TV. Overigens ziet het er volgens de goegemeente hier allemaal prima pico bello uit, al kan ik wel een boom opzetten over de waardeloze CD app (geen gids, hoe verzin je het?) en de uitermate shitty NPO app (maar dat is pan-alle-platformen, als ik de reviews moet geloven). Misschien dat ik nog aan de TV-zijde ga rommelen om e.e.a. op een lijn te krijgen.

Ja waarom er in de CD AppleTV app geen guide zit … onbegrijpelijk. Het enige wat ik me kan voorstellen is, dat het niet van Apple mag? Op de iPhone zelf zit er namelijk wel degelijk een guide in!

Dat klopt wel maar de ene HDMI kabel is ook weer niet de andere. Als docent aan een hogeschool zwerf ik door meerdere gebouwen waar in de lokalen verschillende mediasystemen zijn aangesloten. Ik heb altijd 3 verschillende HDMI kabels bij mij en die heb ik ook alle 3 nodig. Prowise schermen zijn de ergsten (want vaak 4k dus veeeeeel bandbreedte nodig) en beamers aan het plafond hebben vaak last van de (lange) lengte… YMMV!

Tja, het is gewoon een oud baasje, die Loewe. De instellingen die de AppleTV heeft/weergeeft zijn gewoon de beste. Dank voor het meedenken!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.