Hallo,
Gisteren wat vreemd gedrag van mijn Fritz, (8.02 (ja ik moet updaten, daar gaat dit even niet over
) Door een vreemde samenloop van omstandigheden (kennelijk door een call van Homebrigde naar de friz) ging mijn fritz onderuit, no prob hier, (zelf veroorzaakt)
Maar vervolgens kwam Fritz weer on-line, alleen de fiber verbinding kwam niet up. Ik zag netjes in de Gui dat de sfp herkend werd (juiste serienummer) maar de status van de fiber verbinding bleef op “ Starting fiber optic connection synchronization (training) “ ook na 10 minuten. vervolgens powercycle van de fritz, 10 minuten uit laten staan, geen soelaas, toen maar Factory default reset van de fritz, ook geen soelaas.
Vervolgens een backup van de config teruggezet, en mysterieus kwam toen na de reboot die daar op volgde, de (fiber) verbinding weer terug. Heel vreemd. ik kan geen relatie tussen het opnieuw laden van de config en het (dan wel) herstellen van de fiber verbinding bedenken.
Ik vermoed dat de andere kant van de fiber mijn serienummer een tijdje blokkeert ofzo voordat het weer mag connecten.
Hebben mensen soortgelijke ervaringen ?
Rudi