Toch even een reactie in dit topic:
Na een hoop gediscussieer in het KPN forum in een topic dat oorspronkelijk ging over een dummy patch cover voor een Genexis GN02 grondplaat (wat ik heb laten uitmonden in een discussie over het wel of niet vervangen door een TK01 omdat een KPN Monteur het leegtrekken van een NT het maar niks vond en aan gaf dat de boel gewoon vervangen moet worden), heb ik de vraag ook via een ticket bij Freedom neer gelegd.
Ik kreeg al snel een antwoord van Freedom dat ze mijn vraag hebben voorgelegd aan Cambrium (de actieve operator hier) en die hebben het weer omgezet in een order bij KPNNetwerkNL! Ik werd gisteren ineens gebeld door een aannemer namens KPNNetwerkNL, en vanochtend stond er 2 man sterk op de stoep om de FTU te komen vervangen! (waarschijnlijk waren ze met 2 man omdat de meeste andere klussen toch ook al snel met 2 moeten).
Binnen een half uurtje was de GN02 weg en zit er nu een TK01 ! Ben nog wel even benieuwd wie de factuur gaat krijgen… hebben ze het verder niet met mij over gehad.
Toch nog wel iets wat me opvalt: Ik had de GN02 met een blauwe sc/pc koppelbus en patch kabel met aan de ene kant sc/pc en aan de andere kant LC aan mijn SFP hangen.
De monteur heeft deze kabel vervangen door een zelf mee genomen kabel, met aan de FTU kant een groene SC/APC connector. Zoals je het zou verwachten bij een TK01 met SC/APC patch cover. Maar nu de crux:
Op deze FTU lijkt gewoon een blauwe SC/PC koppelbus te zitten? Is dit gebruikelijk? (en waarom dan toch een groene SC/APC connector aansluiten terwijl dat volgens mij echt niet de bedoeling is?