Waarom is de community bijna onbereikbaar vanaf een niet Freedom adres?

Ik gebruik een VPN en merk sinds een tijdje dat deze community dan er lang overdoet om te laden of helemaal niets doet.

Schakel ik de VPN uit dan gaat weer vlot. Ik gebruik VPN van NordVPN en dat eigenlijk altijd zonder problemen met andere sites die ik bezoek of het moeten sites zijn die VPN verbindingen blokkeert.

Het lijkt mij juist dat Freedom ook moet openstaan voor IP adressen die niet tot hun adresbereik horen. Het gebruik van een VPN is toch iets waar Freedom toch ook achter kan staan?

Waarom ga je met een VPN naar deze community?

Heb je al een tracert gedaan met de VPN aan?
Het hele traject is hier 4 hops met een totale response van 4ms

Ik merk geen vertraging bij gebruik vanaf werk, of mobiel en ik kan me ook niet voorstellen dat Freedom actief iets zou doen om VPN te blokkeren. Maar het zou wel kunnen dat er toch (per ongeluk?) iets heel inefficient gaat als je via jouw VPN verbinding maakt.

Zonder de oorzaak te achterhalen, zou ik daar niet meteen Freedom de schuld van geven :wink:

1 like

Ondertussen is het probleem opgelost. Wat de oplossing uiteindelijk was kan ik zo niet achterhalen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.