Wachtwoord Politie

Probeerde vandaag mijn mail wachtwoorden te vernieuwen.
Blijkbaar is de procedure nu anders.

Je moet een keuze maken, welke client je gebruikt en hoe het apparaat heet.
Webmail, is geen keuze meer. (Apple iPhone, Apple iPhone Pro, Apple iPhone Pro Max, Apple iPad, Apple iPad Pro, Apple iPad Air, Apple iPad Mini, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Tab, Google Pixel, Google Pixel XL, Apple Mail (macOS), Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, K-9 Mail, Gmail, Other)

Bij het volgende scherm, heb je te maken met een wachtwoord dictator.
Je mag eenmalig je toegewezen wachtwoord zien.
De optie om bijvoorbeeld smtp en imap een ander wachtwoord te geven, is er niet meer.

Natuurlijk heb ik het hier getoonde wachtwoord niet in gebruik.

Wel kun je het hoofdwachtwoord, voor alle diensten gebruiken.(keuze)

Ik was best wel boos, toen ik zag dat alles anders was.
Voel me een beetje een kleuter, die van ome Freedom een lesje krijgt.

2 likes

Uit jouw ‘test’ en opsomming lijkt het,
dat ‘gewoon’ werken met Webmail.Freedom.NL niet meer mag.

Hoe moet je dit regelen, als je altijd apparaat-onafhankelijk werkt ?!?

morgen eens even kijken wat de Help-pagina’s daarover zeggen,
want ik kan het nu zo snel niet vinden (kan ook aan mijn snuffel-capaciteiten liggen)

Het werkt prima met de webmail.
Er domweg niet aan gedacht in de opsomming. Dus Other voor webmail.
Je zou dan verwachten dat er een setting is, die alleen op webmail werkt.
En allemaal dezelfde 150 bits wachtwoorden is ook raar.

Op de help pagina, vindt ik alleen dit.
https://helpdesk.freedom.nl/category-detail/hoe-wijzig-ik-het-wachtwoord-van-mijn-e-mailadres

Klopt, je kunt niet langer met toegangsregels op basis van dienst en IPadres, een toegang instellen via een (eigen/ander) wachtwoord.

Dit is primair een actie van Soverin en Freedom dat kennelijk ihkv verbetering geaccepteerd heeft.

Voor gebruikers die (oude) regels hadden ingesteld of gebruiker, blijft dat vooalsnog zo werken. Het is en blijft ronduit jammer dat Freedom oeo reden geen invloed heeft op functionaliteit.

Of van tante Soverin … (want ik schat in dat die de broek aan heeft :grinning:)

2 likes

Het is wat de pot schaft met Soverin.

Op mijn.Freedom wordt van derde site scripts geladen en dat is ongewoon i.v.m. met het oog op dat de scripts daar vervangen kunnen worden. En jij zit dan te werken in mijn.Freedom met een script waar Soverin niet direkt controle over heeft.

jspm.io is een javascript package manager, die van npm spullen ophaalt.
NPM is best wel eens in het nieuws geweest ivmp supplychain aanvallen.

Oh hell! Ik moet er echt niet aan denken. Ik krijg associaties met die diensten die me na elke login waarbij ik niet de hele cookielawine accepteer een mail sturen “Nieuwe login op …” “Was u dit? Dan hoeft u niets te doen” (Of nog erger: “Was jij dit?”).

@meganerd Ik heb geen was jij dit mailtje gezien van Freedom.
Het verschijnsel ken ik wel en kan soms zeer irritante vormen aan nemen.

In dit geval waren die vaste wachtwoorden de druppel, om er even over te schrijven.
Geen reactie van Freedom, tot nu toe.
Op aandringen van het systeem, zet ik maar het vinkje om het af te sluiten.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.