Wachtwoord voor mail wijzigen

Is het mogelijk om het wachtwoord van je (hoofd) mailbox te wijzigen zonder dat het wachtwoord voor het Dashboard aangepast hoeft te worden? Of zijn beide login’s onlosmakelijk met elkaar verbonden?

Dank voor je antwoord

Je kunt daarvoor gebruik maken van authenticatie wachtwoorden die geldig zijn voor de toepassing (met evt icm netwerk adres).

Per dienst (Alles, Dashboard, Webmail, IMAP etc.etc ) kun je daarvoor (aparte) regels instellen dat alleen toegang verleend op grond van het bijbehorende wachtwoord.



   

Hiermee kun je anderen bv toegang geven tot webmail en omdat ze verschillende wachtwoorden kunnen gebruiken, heb je zo de mogelijkheid die wachtwoorden per gebruiker, in te trekken. Ook wordt het daarmee mogelijk om per (IP) locatie een ander wachtwoord te laten gebruiken.
Mijn laptops gebruiken bv elk een eigen complex wachtwoord voor imap/smtp zodat ik dat eenvoudig per apparaat weer kan intrekken en toekennen.

Eea vereist wel een goede administratie om te weten welke regel voor wie dan geldig is. In de omschrijving gebruik ik daarvoor o.a. een naam met volgnummer dat ik weer in mijn eigen (password) administratie noteer.
Ik hoop dat op termijn ook een eind-datum gaat/kan worden toegepast.

3 likes