Dit krijg ik bij een mail die bounced.
Overigens: wanneer bounced een mail als het email adres klopt?
Dit krijg ik bij een mail die bounced.
Overigens: wanneer bounced een mail als het email adres klopt?
SMTP error 550 5.7.1 indicates that the recipient’s mail server blocked your message due to security policies, spam filters, or missing authentication. Common causes include missing SPF/DKIM records, an IP address being blacklisted, or forbidden content. Resolve this by verifying authentication records and ensuring your server is not flagged.
Vrij vertaald, de ontvangende mailserver vertrouwd de verzendende mailserver niet.
Als je gmail of een andere US provider mailt loop je heel snel tegen dit aan (soms terecht).
Google is vrij rechtlijnig…, het is goed of fout… Bij fout is er in mijn ervaring vrijwel altijd wat aan de hand, de melding die in de log terug te vinden zijn, dwz. de reden van 5.7.1 wordt aangegeven.
Microsoft is een heel ander verhaal. Daar krijg je NIET te horen waarom de mail is afgekeurd herstel is een gebed zonder eind. (voor OUTLOOK., LIVE. en HOTMAIL.COM) voor alle Bedrijfs accounts binnen de MSFT Cloud is het afhankelijk van de instellingen van dat bedrijf.
Bij MSFT sta je bij strike 1, op een zwarte lijst en daar kom je niet zomaar vanaf.
Bij Google moet je je snuit houden tot je de issues opgelost hebt.
Het lange antwoord van MS.
Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb een aantal instellingen toegevoegd aan de DNS-records op basis van info LaPosta-nieuwsbriefprovider. Ik hoop dat het daarmee is opgelost.
Dus je verstuurt helemaal niet via smtp.freedom.nl?
Deels wel. Ik kreeg ook via Freedom foutmeldingen