Wat kan ik met een domein?

hmmm die paar euro is bij Freedom wel in iets duurdere categorie van €15 dat elders €5/jaar kan zijn. In dit laatste geval vervalt dan wel de (optionele) ‘whois’ privacy die je identiteit (beter) verbergt.

Ik gebruik al jaren een domein waar ik evt. afscheid van kan nemen (maar voorlopig niet) niet gerelateerd aan familienaam oid. ELKE partij waar ik mee te maken heb krijgt van mij een EIGEN mailadres… dus leverancier@example.org winkel@example.org, vagepartij@example.org, huisarts@example.org, etc. etc.
Als partijen belangrijk genoeg zijn krijgen ze een “echte” mailbox. Anders is er een default mailbox…, als mailadressen misbruikt worden bv. winkel@example.org wordt ineens uitgenodigd op whatsapp… dan wordt een forwarding geregeld naar een mailbox waarvan de inhoud een op een als rawmail via de spamhaus API aangemeld als ongewenst.

Daardoor kan ik ook makkelijk de oude mail adressen van bv. tmobile (nooit voor odido gebruikt, die had een eigen odido mail adres) herkennen als misbruikt (na inbraak bij odido) en voortaan op de juiste plaats deponeren (bij spamhaus).

:+1: Bij/met freedom regel ik dat via alias. Zo er inkomende communicatie (nodig) is, krijg een partij een alias die dan in eerste instantie op de algemene mailbox binnenkomt. Wanneer voldoende valide, gaat die alias naar de doelmailbox.

Ik hoop nog steeds dat @FreedomBot ooit nog 's een API faciliteert zodat o.a. alias-verwijzingen via een tabel/script kunnen verlopen en webjockeyen niet nodig is.

ik heb inmiddels over de 300 van degelijke mail-adressen. De meeste systemen staan een stuk of 5-10 aliassen toe. Je kan ook gebruik maken van + of - in de usernaam deel van het mail adres, als de gebruikte mailer sub adressen ondersteund… indien er geen beperkingen zijn op het aantal mailboxen.