Wat kunnen wij nu voor Freedom doen?

Ik kon naar profiel -> Internet om toch al de provider monitor in te vullen.

De basis kan alvast ingevuld worden, ik kreeg geen mogelijkheid om te waarderen, jij wel?

1 like

nope, lijkt erop dat er op dit moment geen provider onderzoek loopt.
Onderzoeken lopen per kwartaal. Waarschijnlijk even afwachten nog.

1 like

Afgelopen maandag, 4 januari 2021, heb ik een uitnodiging gekregen en mijn ervaringen ingevuld.
Ook in december de enquete ingevuld, maar toen gaf ik mijn beoordeling nog over xs4all.

Ik had me begin november aangemeld.

Oo basis van mijn ervaring verwacht ik dat jullie zeker in februari je oordeel kunnen geven.

Het zelfde geld voor mij: begin januari voor de eerste maal ingevuld voor freedom en voorheen xs4all.
Ben benieuwd wanneer we freedom terug gaan zien in het overzicht.

Meer informatie en hoe je je kunt aanmelden vind je in het nieuwsbericht over de Providermonitor

Mensen kunnen hun ervaring met Freedom ook kwijt op het forum van de Consumentenbond, bij mijn weten kan iedereen daar een account maken:
https://community.consumentenbond.nl/computers-elektronica-5/freedom-internet-deel-je-ervaring-21584

Ook op de site www.ervaringen.nl (niet gerelateerd aan de Consumentenbond) kun je een review geven.

Om dit item (van McFab) weer even vers in onze hoofden te krijgen hierbij een kort overzichtje met wat wij voor ‘onze’ Freedom Internet kunnen doen:

  • onderschrijf jouw e-mail met iets als (tip MacOSjan) naar eigen inzicht vormgeven maakt het lekker persoonlijk

Vanaf nu verzorgt Freedom Internet mijn e-mail:
Freedom is de provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt !

  • wijs mensen op onze Freedom-Community

  • en natuurlijk in de contacten die gevoelig zijn voor keuzevrijheid en privacy :spraydot: Freedom noemen, jij kunt een ambassadeur van Freedom.NL zijn.

  • vul zelf de https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/doe-mee-met-de-providermonitor in met jouw ervaringen (tip Twan) ; bij voldoende deelnemers komt Freedom.NL ook in de overzichten

  • vul eventueel ook de site www.ervaringen.nl in (tip Fiets)

Ik ben benieuwd naar nog meer tips om de internetvrijheid in Nederland verder te laten toenemen.

Ten aanzien van de ondertekening van email heb ik inmiddels de overtreffende trap mogen zien van Ă©Ă©n van de forumleden in een PM (de ‘GAFAM- methode’). Ik laat het aan die persoon over om er zelf over te posten als hij dat wil.

1 like

Je maakt ons wel nieuwsgierig zo


Je doelt vast niet op mijn ondertekening, hoewel die wel wat strikter is:

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet.

De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt!

De betreffende ondertekening was een zin met een link naar een server, in dit geval een persoonlijke server, met daarop een document met alle benodigde argumenten, voorzien van duidelijke voorbeelden.

Deze vond ik zeer scherp dat ik geloof dat als we eenzelfde document voor Freedom kunnen maken/aanpassen (en eventueel in Freedom CSS kunnen opmaken) en op de Freedom Community server kunnen zetten, dat een ondertekening van je e-mails genoeg gaat zeggen.

1 like

Die van jou is heel goed. Die zouden we gerust kunnen koppelen naar een landingspage op de Freedom server waar mensen argumenten kunnen vinden met duidelijke onderbouwing waarin Freedom het verschil maakt. Het voorbeeld dat ik eerder aanhaalde, dat meer op het onnodig ‘ingesloten raken’ betrekking heeft, zou hiervoor een mooie basis kunnen zijn.

Misschien een tip om er een handvol neer te zetten,
waarnaar men kan verwijzen, zodat de ondertekening per klant toch ook iets persoonlijks heeft.
We zijn toch geen ro-BOTjes ?!?
Maar doe gerust wat je wilt, zolang het maar eenpositief beeld van Freedom.NL geeft,

Een klikbare link in een mail zou ik zeer zeker niet doen, past niet in het het stukje veiligheid.
Zelf klik ik nooit op een link in een mail, de reden hoef ik hier niet uit te leggen :sunglasses:

1 like

Misschien kan hier in de Community ( of ergens op de Freedom.NL-website ) een handvol voorbeelden worden neergezet (HTML-opgemaakt en platte-TXT versie)
Nu moeten we die zoeken tussen deze items, dat is voor sommigen een drempel.

Iedere klant kan zĂšlf de gekozen versie downloaden en zĂšlf als ondertekening toevoegen: geen linkjes nodig, :innocent: dus lagere spam-code.
Ik vermoed dat deze werkwijze geheel in de Freedom-denkwijze past, want Freedom geeft expliciet toestemming deze voetteksten te gebruiken.

Uitdaging blijft wel om het ‘in bytes’ beperkt te houden, anders staat diezelfde ondertekening straks heel vaak op de Freedom-servers (per e-mail Ă©Ă©n keer)

 en aangezien wij met z’n allen :spraydot: Freedom flink gaan helpen groeien, explodeert dat aantal natuurlijk mee 
 :confused:

Dat waarschijnlijk wel, alleen is de Community van ons, inclusief Freedom.nl. Voor zover ik heb gezien is er geen officiĂ«le toestemming voor een ‘handtekening’ waar Freedom.nl haar fiat aan heeft gegeven, dus als je dat bedoelt, dan is het aan Freedom om een (aantal) te selecteren. Maar je bent natuurlijk vrij om die handtekening te gebruiken die jij wilt, het is jouw e-mail account.

Dat betekent dat er ook meer klanten zijn, de promotie door leden ‘uit kan’ en er dan wel wat hardware bijgepropt kan worden :wink:

Misschien dat @anon49073608 als OP een staatje van initiatieven kan maken van handtekeningen in z’n eerste post? Dan is er meteen overzicht.

Maar zelfs als Freedom groot wordt, mogen wij natuurlijk best nog wel doorgaan met werven 

De hele wereld wacht op ons (al hebben ze dat zelfs nu nog niet door :wink: )

Natuurlijk, we gaan door tot het hele IJsselmeer drooggelegd is en volgestampt met Data Centers. Daarna annexeren we de Waddenzee en plaatsen daar gewapende datacenters speciaal voor de zakelijke tak -> voldoende water = voldoende koeling. Kortom: onderschat nooit de waarde van je eigen bericht met Freedom onderschrift :wink:

1 like