Webshop + Wordpress - bestellingsmail komt niet aan

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig een webwinkel te maken en loop tegen verschillende problemen op.
Telkens kom ik wat verder, maar zit nu op een punt waar ik niet verder kom.

Ik heb WOO-commerce geïnstalleerd.
Vervolgens heb ik 1 artikel in de webwinkel staan.
Ik doe een test: ik bestel het artikel (waarbij de klant (in dit geval ikzelf) vooralsnog gevraagd wordt een bankoverschrijving te doen). Echter komt de mail dat er een bestelling geplaatst is niet binnen bij mij. (info@mijndomein.nl gehost door freedom). De mail wordt wel gegenereerd en verstuurd, maar komt niet aan, ook niet in de spambox. Inmiddels gevonden dat dit is op te lossen. Je kunt een plug-in installeren, genaamd Post SMTP. Deze heb ik geïnstalleerd. Vervolgens start ik de wizard en dan gaat het fout. Ik vul het e-mailadres in (van info@mijndomein.nl) en de naam zoals ik wil dat klanten die zien (MijnBedrijf | Jaap). Ik klik dan op volgende en dan komt er een foutmelding. Vervolgens zou er een uitgaande e-mailsserver hostnaam opgegeven moeten worden, maar er verschijnt een soort zandlopertje dat maar niet verdwijnt. De enige oplossing is de wizard opnieuw starten. Waarna de je het opnieuw kunt proberen, resulterend in wederom een foutmelding. Weet iemand een oplossing?

Ik zal eens kijken of er screenshots van zijn te plaatsen in dit bericht.




Ik heb het zelf kunnen oplossen. Dat wil zeggen, met behulp van een fijne website met stap-voor-stap-uitleg.

Er was nog een probleem bijgekomen: ook mails verstuurd via het contactformulier kwamen niet meer aan.

Probleem:
Mails via het contactformulier en bestellingen gedaan op mijn website komen niet aan in mijn mailbox, ook niet in de spambox.

De oplossing:
Een SMTP plug-in installeren (WP mail SMTP). Dat had ik gedaan, maar de wizard daarvan doorliep niet het hele programma waardoor ik vast kwam te zitten. De oplossing kwam van deze website: WordPress e-mails komen niet aan, wat moet ik doen?
Zij bevelen als SMTP plug-in deze aan: WP mail SMTP en via de hierboven genoemde website word je er stap voor stap doorheen geloodst. Daarna krijg je de mogelijkheid een testmail te sturen naar je website. Deze test was succesvol. Daarna heb ik mijn contactformulier ingevuld en verzonden alsook een bestelling geplaatst op mijn website en beide mails kwam aan in de inbox.

Let op:
Er zijn meerdere website met oplossingen. Ik vond eerst een andere website waar een andere SMTP plug-in werd aangeraden, maar daarmee lukte het niet. Ik kon Freedom niet als ‘andere SMTP host’ invullen. Dan krijg je andere SMTP hosts voorgeschoteld, maar daar moet je voor betalen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.