Website en DNS servers

Begintijd: woensdag 24 juni 2026 08.07
Eindtijd: woensdag 24 juni 2026 08.59

In verband met een storing zijn de website en DNS servers verminderd bereikbaar geweest. 

Technici zijn op de hoogte en hebben een oplossing toegepast. Het probleem is hiermee verholpen.

Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/storing/website-en-dns-servers

Nou, er was wel meer stuk dan alleen jullie website en DNS hoor. Maar ik hoop dat jullie dat stiekem zelf ook wel weten (omdat het alternatief erger is).

Inderdaad, ik had hier ook bergen problemen met internet en ik gebruik eigen DNS servers die via de root DNS servers de resolving doen. (geheel buiten externe resolvers om)

Hier alleen (volgens Fritz):

24.06.26 06:30:39 Internet connection failed: Reason for error: 4 (DHCPv4 nak)

Maar om 6:30 lag ik nog te knorren. Het enige waar ik iets van merkte (na de eerste koffie):

24.06.26 09:06:21 DNS disruption detected; name resolution will now take place via public DNS servers.

Moest even wat websites en mijn mail client opnieuw openen. Een reset van de verbinding bracht me weer terug naar de Freedom DoT.

Het voelde voor mij aan als routing problemen: sommige dingen deden het goed, sommige niet. In de meting zag ik dat ping[.]ripe[.]net 08:10-08:25 70-80% packet loss had, andere ping doelen buiten freedom netwerk 0%. Maar in ieder geval goed om terug te lezen dat er bekend is dat er een storing is.

Ik neem aan dat het vandaag precies dezelfde storing “aan website en DNS” was?

Hoi

Weer een bult in de stats:

Ping naar diverse hosts levert packet loss op.

Vr.Gr,
Rob

Hier is de verbinding (KPN) sinds 8.00 opnieuw niet stabiel (misschien al eerder maar niet opgevallen). Ook op Tweakers diverse meldingen.

Volgens mij is er ook hier iets aan de hand.

Zou je een ticket naar ons willen aanmaken :slight_smile:

Mocht je nog geen ticket hebben aangemaakt, zou je dat willen doen?

nevermind, wordt terecht gewezen dat dit niet handig is :wink: