WERKT: IPTV via OPNsense

Meerdere weken bezig geweest en onderweg een hoop geleerd over IGMP en multicast. En ik heb het voor elkaar: IPTV van Freedom werkt bij mij via OPNsense (zonder FritzBox).

Uitgebreide informatie heb ik hier gedeeld: Freedom-IPTV-with-OPNsense: How I configured my OPNsense firewall to enable Canal Digitaal IPTV via Freedom.nl internet (Netherlands).

Ik hoop dat een ander er iets aan heeft.

5 likes

Heb je dit artikel ook gezien?

https://www.reddit.com/r/PFSENSE/comments/fnk3oy/cant_get_dhcp_option_121_static_routes_on_client/

En wat is het voordeel?

Voornamelijk hobby/interesse.
Verder spaar ik €2/maand uit aan de huur van een modem (en heb een paar honderd € gespendeerd aan eigen hardware :sweat_smile:)

Als het je niet interesseert of als je geen zin hebt in gedoe met eigen hardware is de FritzBox die je van Freedam krijgt (huurt) de meest stabiele en betrouwbare optie.

1 like

Dank je wel! En nee, niet gezien.

Maar als ik het artikel goed begrijp, betreft het daar het uitdelen van DHCP adressen met optie 121 door pfSense. In mijn geval wil ik op de WANIPTV interface in OPNsense een DHCP adres met optie 121 krijgen.

Hier is een beschrijving voor een client.

Dit artikel is in de Context van CentOS met Network Manager, maar dhclient moet het wel kunnen doen.
Dus ik verwacht dat OPNSense dit ook zou moeten kunnen.

Ik zit nu nog bij XS4all, maar volgende maand over naar freedom.
Heb mijn iptv config vertaald naar een handleiding voor Opnsense/pfsense met duidelijke screenshots op j4me.synology.me
Als ik over ben hoef ik alleen de IGMP proxy te wijzigen van

217.166.0.0/16, 213.75.0.0/16, 10.0.0.0/8
Naar:
10.10.0.0/16, 185.24.175.0/24 en 185.41.48.0/24

In de hoop een ander hier mee te helpen een eigen router te installeren.

1 like