Zojuist heb ik Freedom internet thuis. Echter heb ik problemen met het KPN WiFiCall. Normaal kon ik over WiFi bellen als ik slechte verbinding had. Ik heb hier in huis gigantisch slechte verbinding met KPN waardoor ik goed met KPN WiFiCall kan bellen. Echter werkt het niet met mijne Apple iPhone 12 mini terwijl het ergens anders wel werkt. Instellingen staan aan in mijn telefoon en elders werkt het. Maar hier thuis nog niet.
Telefonisch wist Freedom het ook niet. Hebben jullie suggesties over openen van poorten of DMZ?
Ik heb reeds poort 500 UDP, 4500 UDP en 143 TCP geopend zonder succes.
Helaas tot op heden nog niks mogen ontvangen van Freedom aan antwoord.
Heb de vraag ook open staan bij KPN. Ook nog geen antwoord.
Dit heb ik in ieder geval gevonden. Iemand wilde het via een bedrijfsnetwerk WiFiCall doen en heeft de systeem beheerder gevraagd een server adres epdg.epc.mnc008.mcc204.pub.3gppnetwork.org toe te voegen en IPSec aan te zetten.
Ik heb hier ook Freedom, een Fritz 7590 en een iPhone 12 mini.
Bellen over Wi-Fi met Simyo (dochter KPN) werkt hier wel zonder dat ik daarvoor iets aan de instellingen van de Fritz hoefde te doen.
Vermoedelijk staat het IPv4 adres dat je van Freedom kreeg nog ‘ergens’ in het buitenland geregistreerd.
Er zijn sites waar je de geolocatie van jouw aansluiting kan zien: klik
Als je volgens zo’n test niet in Nederland aangesloten bent heb je kans dat jouw aansluiting volgens de database die KPN gebruikt niet in Nederland zit en dan gaat het bellen over Wi-Fi niet werken.
Dat is geen nog oplossing, die heb ik niet voor je, de database moet dan bijgewerkt worden.
Het is opgelost. Het IPv4 adres was niet bekend bij de database van KPN. De technische helpdesk van KPN heeft het adres in de whitelist toegevoegd en het WiFiCalling werkt.
Dus tip, bel de klantenservice en vraag om de technische helpdesk om je IPv4 adres te laten toevoegen als deze van Freedom is.