Wijzigingen televisie abonnement vanaf 1 augustus

Vanaf 1 augustus voegt Freedom een extra televisie abonnement toe aan het aanbod: TV Standaard. Dat betekent dat je vanaf dan kunt kiezen uit TV Standaard en TV Compleet. Daarnaast wijzigt vanaf 1 augustus ook de prijs van het huidige abonnement TV Compleet en van het optioneel toe te voegen pakket Entertainment. Hieronder tref je het nieuwe aanbod en de prijzen: 

Het aanbod vanaf 1 augustus ziet er als volgt uit: 

TV Standaard TV Compleet € 13 p.m.  Voorheen: € 15,95 p.m. - Vanaf 1 augustus: 16 euro p.m.  Meer dan 80 tv-zenders Meer dan 80 tv-zenders Ruim 50 zenders in HD-kwaliteit Ruim 50 zenders in HD-kwaliteit Pauzeren, TV Gemist en Begin Gemist inbegrepen Pauzeren, TV Gemist en Begin Gemist inbegrepen Kijk op je tv, laptop, tablet of telefoon Kijk op je tv, laptop, tablet of telefoon Kijk waar je wilt (binnen de EU) met inbegrepen TV-App Kijk waar je wilt (binnen de EU) met inbegrepen TV-App Toegang tot Canal+ Series: de beste Europese series in huis Toegang tot Canal+ Series: de beste Europese series in huis FILM1 FILM1 Standaard inclusief ESPN, ESPN 2, 3 & 4 (o.a. Eredivisie voetbal) Opnemen tot wel 100 uur in de Cloud

Optioneel toe te voegen aan je abonnement 

Het abonnement TV Standaard of TV Compleet kun je uitbreiden met onderstaande opties:

Extra pakket boven op je televisie abonnement Zenders Kosten Entertainment Ruim 30 extra televisiezenders waarvan meer dan 20 in HD. Hier kan je zien om welke extra zenders het gaat Voorheen: € 6 p.m. 
Vanaf 1 augustus: € 5 p.m. 
  Ziggo Sport Totaal Ziggo Sport Select HD, Ziggo Sport Voetbal HD, Ziggo Sport Golf HD, Ziggo Sport Racing HD, Ziggo Sport Docu HD, Ziggo Sport Extra HD € 13,95 p.m.


Abonnement wijzigen

Heb je op dit moment TV Compleet en wil je dit graag wijzigen naar TV Standaard? Dat kan vanaf 1 augustus! Volg de stappen op deze pagina om je abonnement te wijzigen.
 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/wijzigingen-televisie-abonnement-vanaf-1-augustus

Waarom kan dat niet al per 1 augustus als dan de nieuwe abonnementen in gaan? Standaard is meer dan genoeg hier. (Ik zie geen verschil in de zenderlijst met wat we nu hebben)

1 like

Ik denk dat de tweede sectie (“Het aanbod vanaf…”) een tabelletje had moeten zijn. Zoals het er nu staat is niet te volgen.

image

Geldt ook voor de derde sectie:
image

5 likes

Ik ben met @KoffieNu eens dat het onduidelijk is
Als ik op 1 augustus de knop om zet, per wanneer is mijn abonnement gewijzigd?

Ik neem aan dat de wijziging net zoals de extra pakketten na een uur in werking gaan.
En dat je een pakket pas na een looptijd van een maand kunt verkleinen.

@WarnerJan Dank voor de lijst, ESPN extra… ik haat sport, dus dat scheelt weer en opnemen doen we toch al niet. (werkt toch voor geen meter)

Het zou Freedom wel sieren om iedereen die dat wil naar Standaard om te zetten, zeker omdat dat geen enkel verschil is met de huidige Compleet. (of hebben we die ESPN zut nu ook al?)

Geef desnoods de klanten de mogelijkheid om 1 wqeek (of desnoods 1 dag) van te voren de optie naar standaard om te zetten.

Ik heb deze vraag doorgezet. Het antwoord laat nog even op zich wachten.

2 likes

Ja hoor, voor velen een reden om CD te nemen.
Ik vind het ook walgelijk.

Dan is iedereen terug naar standaard misschien niet de handigste optie. (gaan de ESPN kijkers niet waarderen)

De mogelijkheid bieden om per datum x je abonnement aan te passen zou wel prettig zijn. Toevoegen per direct, stap terug per 1e van de volgende maand. Dan kan aanpassing van compleet naar standaard ook per juli aangeboden worden, daar de aanpassing dan toch pas per 1 augustus in gaat.

Pardon?! Wat is er walgelijk aan een goede honkbalpot uit de MLB? (Disclaimer: ik was vroeger een fanatiek honkballer) Dat zie ik liever dan dat oeverloze gezwets over voetbal op de door ons bekostigde publieke omroep.

Ik vind alles met sport walgelijk.
Ik heb dit mijn hele leven al.
Voetbal is het meest walgelijk.
Vooral die schreeuwende verslaggevers.
De hoeveelheid zendtijd voor sport op de publieke tv is helemaal uit de hand gelopen.

1 like

Het bericht is het beste te lezen op de oorspronkelijke pagina. De RSS wordt door Discourse via een plugin geïmporteerd en dit kan betekenen dat soms tabellen niet helemaal goed worden overgenomen. Bij herstelacties in het topic zelf kan het soms zo zijn dat deze weer worden overschreven, dus daarom pas ik het even hier op de community niet aan. Oorspronkelijke link is Wijzigingen televisie abonnement vanaf 1 augustus | Freedom.

Over de vraag wanneer de aanpassing gebeurd wanneer je dit aanvraagt is deze te beantwoorden door op de link te klikken in het nieuwsbericht naar de pagina op Hoe wijzig ik mijn tv-abonnement? | Freedom Helpdesk. In stap 6 staat uitgelegd dat wijzigingen aan het zenderpakket maximaal 1 uur kan duren. Ik heb voor de zekerheid daarnet ook de tekst aangepast, zodat het zo duidelijk mogelijk daar staat.

2 likes

Let op: Je betaalt een zenderpakket per maand. Houd er rekening mee dat wanneer je een zenderpakket opzegt, je nog steeds voor de hele maand betaalt.

Geld dat ook voor de teruggang van compleet naar standaard? Het zou netjes zijn om bij aanpassing terug te factureren vanaf het moment dat die aanpassing wordt doorgevoerd.

Zoals ik het nu lees kan je het pakket per 1-8 aanpassen naar standaard, wordt deze uiterlijk 1 uur na aanpassing geactiveerd en betaal je t/m 31-8 compleet, want die zeg je impliciet op. (of gaat de facturering van de wijziging ook direct in? Dan zou ik dat in de 2e alinea van stap 6 expliciet benoemen. (toevoegen van een pakket of wijzigen van het basis pakket van compleet naar standaard of andersom wordt per die dag(?) in de facturatie aangepast)

Als je het pakket omzet is dit geen opzegging. Dit is een aanpassing of wijziging van pakket, dus dan heeft het regeltje wat je quote hier geen invloed op.

Wel kun je deze wijziging van het pakket maar 1x per maand doen.

1 like

Ik vraag mij af op het duurdere pakket dat opnemen toelaat eindelijk weer opnemen zal mogelijk maken van de RTL zenders waarbij dat een tijd geleden onmogelijk is geworden…
Ik vrees dat ik het antwoord al kan raden (namelijk dat het niet kan).
Als andere zenders deze beperking ook gaan invoeren dan wordt het hele pakket nutteloos voor mensen die niet geïnteresseerd zijn in ESPN…

Bedankt, dan weet ik voldoende, 1 aug naar standaard dus. Ik haat sport, dus geen zin om daarvoor te betalen. (nog steeds mis ik Discovery, maar niet genoeg om daar een aanvullend streaming contract voor te nemen :wink: )

Aan de functie van het opnemen zelf is niks veranderd. Dus opnames op RTL zenders is niet mogelijk. Op Zenderlijst TV via Internet | Canal Digitaal staat de zenderlijst waarin ook aangegeven staat welke zender op te nemen is en welke niet.

Het enige verschil dat ik zie is 100u opname capaciteit in cloud bij Compleet.
Bij Standaard geen opname meer? Ook niet de beperkte 2 weken die we nu hebben? (niet dat ik het zal missen…)

Dat heet tv gemist en zit ook in het kleine pakket.

Alleen is TV gemist maar tot 7 dagen terug te kijken. :wink:
Maar verder klopt je antwoord inderdaad.

Dan is dat meer dan genoeg. We hebben wel opnames gepland, maar die kijken we achteraf toch nooit. BBC first is de herhalingen zender, ‘komt nog wel een keer (of 20) langs’. :wink:

We kunnen nu ook opnemen, maar met een beperkte houdbaarheid. (dusdanig beperkt dat we vergeten te kijken voor het weg is)