Dit forum wordt veelvuldig gebruikt om vragen te stellen en (gelukkig) komen er ook meestal veel behulpzame antwoorden bij problemen of ideeën bij vragen of iemand alternatieven weet. Nadeel van het feit dat het zoveel gebruikt wordt is dat het soms lastig is om de gewenste informatie terug te vinden.
Het is al eens eerder geopperd (volgens mij onder andere door mijzelf), maar gezien de toename in informatievolume in dit forum lijkt het nut van het idee mij alleen maar toegenomen. Wordt het niet tijd voor een wikiomgeving naast dit forum. In deze wikiomgeving kan dan de informatie die in alle reacties op het forum gefragmenteerd beschikbaar is, gestructureerd samengebracht worden. Dit zodat gebruikers niet 'tig berichten in een of meerdere draadjes na hoeven te lezen om tot een antwoord op hun vraag te komen.
Een zeer geschikt onderwerp voor zo’n wiki pagina zou kunnen zijn met welke instellingen verschillende combinaties van glasvezel aansluiting, modem/router hardware en router software werken voor een freedom aansluiting. Dit ter ondersteuning van het principe van vrije modem/router keuze voor de gebruiker.
Vanwege de vele problemen met canal digitaal denk ik dat een ander geschikt onderwerp voor een wiki pagina zou zijn: alternatieve hardware/software om tv te kijken.
Indien je door dit forum bladert denk ik dat je nog wel meer ideeën krijgt voor onderwerpen die geschikt zijn voor een wikipagina.
De plus voor freedom zou er in kunnen liggen, dat, indien de wikipagina enigszins is uitgekristalliseerd, zij deze pagina kunnen gebruiken als startpunt voor extra informatie in de support pagina’s van de publieke website. Daarmee toont Freedom actief dat zij keuzevrijheid hoog in het vaandel hebben staan. Voor de zekerheid, zou ik dan wel in de support pagina’s expliciet aangeven welke oplossing door de helpdesk ondersteunt wordt en welke vanuit de community komt en dus wat meer zelfredzaamheid vereist.
Denk er nog eens over na.