Willekeurig welke DECT handset aan Fritzbox hangen?

Hoi,

Begrijp ik de FRITZ!box interface goed en kan ik willekeurig welke DECT telefoon eraan hangen? Ik gebruik nog steeds een oude SIEMENS namelijk. Doet het prima. Maar dat basisstation lijkt me absoluut niet veilig, is uit 2009 ofzo. En hoe minder stroomadapters er 24/7 ingeplugd zijn hoe liever.

Het zou dus fijn zijn als ik het basisstation van de Siemens door deze FRITZ!box kan vervangen.

Als het inderdaad kan ga ik in handleidingen zoeken hoe dat precies te configureren, maar dat is van later zorg.

Niet willekeurig welke, ze moeten wel dect-gap ondersteunen. https://freedom.nl/helpdesk/bellen/dect-toestel-aanmelden

2 likes

Hoe laad je de telefoon op, met die oude stroomadapter?
Mijn oude Philips was ook zeer beperkt bruikbaar, toen ik hem koppelde.
Veel Siemens zijn accu vreters.
Voor minder dan 5 tientjes heb je een M2

ik heb een Siemens Gigaset SL1 aan kunnen melden zonder basis. Dus direct op de Fritz.
Heb de Siemens al meer dan 10 jaar, zonder 1 kapotte accu

Ook Gigaset 76H en 68H werken prima met Fritzbox als basisstation.
Je hoeft ze alleen maar aan te melden.

Ik heb die ervaring ook, een eeuwenoud gigasetje werkte bij mij ook prima. Gewoon proberen zou ik zo zeggen!

Gigaset C610 werkt prima met Fritz als basisstation

1 like

Dank! Ik heb inderdaad ook een Gigaset C610 en die werkt inderdaad lijkt het. Aanmelden was de optie en niet ā€˜basisstationā€™. Maar nu moet ik de SIP-gegevens van mijn telefoonprovider (budgetphone) in de Fritzbox goed in stellen. Met Hoe kan ik een SIP trunk op mijn Fritz!Box configureren | edpnet.be alleen kom ik er niet uit. Ik stuur maar eens een screenshot van mijn instellingen naar budgetphone, zijn altijd behulpzaam.

Ha, screenshot werkte perfect. Ik had allerlei dingen net verkeerd ingevuld en kreeg ze goed ingevuld terug.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.