Randal Peelen is vertrokken bij Freedom. Randal nam in oktober 2024 als interim-directeur het stokje over van Anco Scholte ter Horst en heeft Freedom sindsdien geleid. In die periode heeft hij zich met veel energie ingezet voor een sterk en onafhankelijk Freedom, en was hij ook buiten het bedrijf een herkenbaar gezicht in het debat over een eerlijke internetmarkt. We danken Randal voor zijn inzet en wensen hem veel succes met alles wat hij hierna gaat doen.
Er is een beoogd directeur in beeld. Zodra het mogelijk is stellen we onze nieuwe directeur aan jullie voor. Tot die tijd wordt Freedom bestuurd door Frans ter Borg namens Stichting Appeltaart en Paul van Wanrooij namens TriNed. Zij kennen Freedom goed en sturen samen met het team de dagelijkse gang van zaken aan.
Interessant… graag ook uitleggen wie/wat de invloedrijke rol is van TriNed en (kennelijk) Frans ter Borg - als multinationeel bekend ondernemer - hierin aan betekenis heeft en ik glad gemist heb (door) wie zij met welke bevoegdheden zijn aangesteld.
Stichting Appeltaart | Freedom meldt Simon Besteman als voorzitter en per eergisteren de toen daar genoemde secretaris (Niels) daar kennelijk ineens ook van het aangestelde bestuurslijstje is verdwenen.
NB: Ik weet dat dit wat trage olie op een vuurtje kan zijn maar het lijkt mij dat dingen transparant moeten zijn.
Aanvulling: Frans Ter Borg is o.a. bestuurslid van de onbezoldigde Raad van Advies | Freedom die gevraagd en ongevraagd kan adviseren over de wijze waarop Freedom functioneert.
Maar de rest van die tekst is nog niet up-to-date.
En wat is de rol van de RvC, waar komt die opeenns vandaan?
Staat niet op Meer over Freedom | Freedom
En hoe zit het met verdeling van bevoegdheden tiussen RvC en Stichting Appeltaart.
Zo langzamerhand een bestuurlijke chaos en mistige organisatiestructuren.
Ik ga als lid ook benieuwd zijn wie, zo ja, de nieuwe commerciële eindbaas en accountmanager worden in opvolging van resp. eveneens vertrokken zeer koersgevend Twan en begeesterd Maks.
Benieuwd wat de RvC als koersopdracht gaan meegeven voor de nieuw aan te stellen directeur. Wordt dat operationeel as-we-go-on op de winkel passen of Freedom tot nieuwe innoverende fases en diensten te brengen ?
Ik kan niet veel anders (onder)vinden dat de eigenwijze kop van Freedom is afgevallen. Dit eerder na eerdere uitfasering van eigen development en financieel beheer. Dit houdt mogelijk verband dat eenmaal “bedrijf” draaiend hebbende; die inhouse “vaardigheden” niet nodig worden geacht.
Laten we hopen dat het een mooie geĂŻntegreerde overgang wordt met dat er niets meer noch minder zal veranderen dan dat het internet zal blijven routeren.