Wordpress - Deprecated - Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead - hulp gevraagd

Als ik voor mijn website inlog in wordpress staat bovenaan deze mededeling:

Deprecated : Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in /var/www/vhosts/mijnwebsite/httpdocs/wp-content/plugins/colibri-page-builder/colibri-page-builder.php on line 83

Ik heb geen idee waar ik deze aanpassing moet doen.
Ik heb op mijn computer gezocht en vind daar wel een file met de naam ‘colibri-page-builder.php’ maar daar staan geen 83 regels en daar staat geen ${var} in de tekst.
Wie kan mij helpen?

Hoi,
Ik zie op regel 83: $option = “${theme}_start-source”;

Dan moet ${theme} dus {$theme} worden!

misschien een hint om (bijvoorbeeld met Ctrl-F) te zoeken op de tekst
“${”
in linux-achtige systemen zoek je bijvoorbeeld met het commando
grep "\$\{" *
in de directory (map) waar de bestanden van WordPress staan.

Oké, maar waar kan ik überhaupt vinden waar dit staat, waar kan ik de file vinden waar ik eea moet aanpassen?

Het is gehost dus je moet eerst met je FTP programma naar deze directory op de server gaan ‘var/www/vhosts/mijnwebsite/httpdocs/wp-content/plugins/colibri-page-builder’
Dan kun je daar het bestand zien en openen en bewerken en vervolgens terug schrijven.
FileZilla is een prima gratis FTP programma en je kunt met Notepad++ regelnummers zien.
Als Windows gebruikt natuurlijk, anders iets soortgelijks toepassen voor je Mac of Linux machine :wink:

Het probleem lijkt verdwenen. Mijn website werkt weer als voorheen en de melding [Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead] is uit beeld. Het probleem lag mogelijk bij de pagebuilder. Als het zich weer voordoet, meld ik het hier.

Aha, oke, ik heb in het verleden met FTP-programma’s (o.a. Filezilla) gewerkt. Bedankt!

Als dit een plugin is, dan is het beter om de plugin te updaten dan zelf zaken aan te passen. Zodra de plugin door de auteur wordt bijgewerkt dan ben jij je wijzigingen weer kwijt.

Sowieso is het belangrijk om altijd updates te draaien, zowel op Wordpress als de plugins, om te voorkomen dat je site kwetsbaarheden gaat krijgen.