XS4ALL Homepages stopt per 1 juli 2026

Op 1 juli 2026 stopt KPN met de homepages van de XS4ALL klanten op https://KLANT-NAAM.home.xs4all.nl

Ik heb zojuist de brief van hun binnengekregen dat mijn homepage at:

…vanaf 1 juli 2026 stopt.

Het is krimpflatie en ronduit jammer dat allerhande sites (incl. Freedom, eerder) geen visitepagina meer biedt.
Tijd om ergens een host(er) te vinden; en nog beter de boel daar te verkassen naar Freedom (waarbij mogelijk je “oude” mailadres dan in de fuik kan houden).

Hebben ze nog redenen voor de actie of is het zoiets als, ‘er wordt weinig gebruik van gemaakt’ of zo ?
Kan je bij “xs4kpn” nog wel je “website” met al of niet je homeginapage via DNS forwarden ?

is de belangrijkste reden niet, hun 3x gegeven belofte:
“Voor XS4ALL klanten verandert er NIETS”

Kennelijk is dit weer een stukje van ‘niets’ .. .. ?

Nog even gekeken op

XS4ALL Homepages stoppen | KPN

• Dit was jarenlang een extraatje bij je abonnement.
  • Techniek achter deze dienst is verouderd,

Er verandert idd verder niets aan de prijs of het abbo. Strikt facilitair en juridisch waeren de homepages idd geen te leveren plicht van destijd xs4all. Ik ben zelf nog steeds boos dat en met hoe dingen naar het einde zijn gebracht.

Gebruikers die hun homepage willen continueren, kunnen per 01jul26 terecht bij https://www.mijnweb.site/ → €25/jaar, 10GB data met SSL. Gegeven de prijs, op zichzelf - voor hoe lang ? - geen slechte deal is (als krimpflatie om de boel uit te melken met wat je al eerder had); en KPN de boel de overzetting verzorgt (naar ik vermoed, een divisie van) “mijn.host”.

Ik vraag mij soms wel af hoe die gesprekken in de regiekamers zelf verlopen. Met iets naar een zijspoor duwen om vervolgens tegen meer kosten, hetzelfde te laten vernieuwen onder de vlag van een nieuwe BV, weggestopt in eoa bedrijfsverzamelgebouw in Breda (die dan tzt losgeweekt van de moeder en daarmee publiciteit, eenvoudig mag klappen).

Als ik dit zo lees ben ik erg blij dat ik bij Freedom zit voor de lijn en sinds ik m’n eigen doimein heb (1998) zelf m’n websites host (al is dat domein puur email en interne naamgeving).