XS4ALL Moe(s)t Blijven

Gisteren kondigde KPN, de eigenaar van XS4ALL, aan dat vanaf 24 december mensen geen klant meer kunnen worden van deze iconische provider. Dat bericht was niet onverwacht, maar voor vele van ons toch ook een beetje triest. Wij hebben immers, vanuit het actiecomité ‘XS4ALL Moet Blijven’, keihard gevochten voor het behoud van XS4ALL in de toenmalige vorm. Toen dat niet lukte is Freedom hieruit ontstaan als nieuwe provider. Ons bedrijf is dan ook gebouwd op de waarden die XS4ALL ooit groot maakte: scherpe blik op privacy, goede persoonlijke klantenservice en veilige en kwalitatief hoogstaande diensten. Freedom is ooit bedacht als het vangnet voor XS4ALL klanten en zal dat blijven.

Lees hier het volledige nieuwsbericht op de site van het actiecomité "XS4ALL Moet Blijven":

https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/xs4all-definitief-weg-actiecomite-heft-zichzelf-op-nieuwe-provider-freedom-nl-blijft/


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/xs4all-moe-s-t-blijven
6 likes

Volgens mij is er méér van de planning uitgelekt.

24 dec. : XS4ALL accepteert geen nieuwe klanten meer

12 jan. : in jouw XS4ooit-adresboek mag je alleen nog mensen toevoegen met een KpnMail-adres “omdat mensen dat vast prettig zullen vinden” aldus een bepaalde provider

31 jan. : op alle XS4ooit-mailboxen wordt een filter actief, dat vlak voor het verzenden alle vermeldingen van “XS4ALL” vanzelf vervangt door “ga toch naar KpnMail” (ook die in de mailbox-namen)

28 febr. : Door een storing zijn alle reply-adressen op “NoReply@X” gezet. Je moet jouw REPLY-adres opnieuw invoeren, hierbij blijkt dat alléén adressen die eindigen op KpnMail worden geaccepteerd

1 maart: op de HelpDesk van XS4ALL draait een bandje, dat KpnMail toch veel beter is; daarna wordt de verbinding verbroken.
In overzichten stijgt hun HelpDesk naar de top: zij helpen de meeste gesprekken per dag.

13 maart: alle XS4ALL-klanten krijgen een unieke speciale aanbieding: zij mogen deze maand gratis overstappen naar een KpnMail-adres, dat niet zo heel veel duurder is dan hun oude abonnement

14 mei: de service, dat je jouw mail vanuit de zelfde mailbox kunt beantwoorden, die zal over 3 maanden worden uitgezet voor alle XS4ALL klanten

16 aug.: bij het inloggen op de webmail van de uitstervende provider wordt je meteen doorgelinkt naar RUND-Webmail@Bestaat-Niet-Meer.NL
Daar kun je alleen klikken op de knop [Ik wil weer mail]
die je doorlinkt naar weer een unieke aanbieding van de provider, die jou “graag” als klant ziet binnenkomen.

31 dec. 2022: op alle journaals is hij vanavond te zien:
Er is nog één tevreden klant gevonden van XS4ALL !
Hij mailt al ruim een jaar niet meer,
en heeft dit hele jaar dus nog nooit ergens last van gehad.

Je ziet:

Heb maar medelijden met de mensen, die dit moeten (willen) doorstaan.
Wij hebben :spraydot: Freedom :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Als een sneer naar KPN, zou ik mijn xs4some.nl domein wel in de strijd willen gooien zodat alle Freedom leden deze kunnen gebruiken. Maar ik kan mij voorstellen dat KPN door juridisch op zou kunnen reageren.

1 like

heel aardig van jou @readefries ,
maar de strijd is eigenlijk al jarenlang geleden verloren:
naam, merk en spullen zijn inmiddels al jarenlang eigendom van een stel mensen, die gaan voor de jaar-opbrengst. Kwaliteit staat daar niet op één, en privacy al helemaal niet.

Naar mijn bescheiden mening levert het méér op als ‘wij’ met z’n allen zowel hier in de Community als daarbuiten Freedom promoten. Vooral daarbuiten.

Daarnaast helpt het delen van elkaars kennis en kunde, zoals hier in enkele items al gebeurt.

Mee eens. Er valt nog genoeg te winnen. Het verbaasde me enorm toen een collega me vertelde onlangs vertrokken te zijn bij XS4ALL (omdat KPN) naar een andere provider, maar nog nooit van Freedom gehoord heeft. Ik heb hem dat toen uiteraard uitgelegd.

Kortom, genoeg werk aan de winkel voor de promotie van Freedom.

kijk bijvoorbeeld even op het item

of op

en doe iets …

Maar je kunt ook zèlf iets verzinnen:
Aan de buitenkant van mijn huis is duidelijk herkenbaar welke :spraydot: provider onze internet-zaken mag behartigen.

Dat lokt de vraag uit voor een foto hoe dat te zien is :smiley:



de gehouden gesprekken naar aanleiding van de posters neem ik niet op …
( privacy, weet je wel … )

1 like

Maar die posters wil ik ook :+1::+1::+1::+1:

… gewoon aanvragen bij een goede provider …

Dat raad ik alle enthousiastelingen aan !

Wèl op een goede plek hangen hoor …
(We zien de plaatjes hier wel verschijnen … kom maar op, mensen)

Vandaag opgehaald en natuurlijk gelijk opgehangen.
Veel spiegeling als je een foto maakt. Werkelijkheid is beter.

's avonds veel beter, wordt voortaan het licht in huis aan laten staan :grin: (ter info, omgekeerde maisonnettewoning, slaapkamer beneden, woonkamer boven)

Wie volgt…

Je kunt pestdomeinen maken, klaagposters enzovoort maar het enige wat bij KPN telt is het geluid van weglopende klanten. Bij XS4all waren best veel mensen in dienst. Kijk ik naar Freedom dan is de staffing daar een stuk kleiner.

Ik weet niet hoeveel klanten Freedom op dit moment heeft maar vermoed dat ze bij veel meer klanten ook meer mensen in dienst zouden hebben?

Ik vraag me af: zijn er vele mensen die toch bij KPN blijven, is de toestroom van nieuwe klanten bij KPN groot genoeg, of gaan mensen naar “elders”?

Ik heb overigens mijn KPN4all brief “we gaan op 11 januari het subnet uitzetten” beantwoord met een opzegging en een aanmelding bij Freedom. Maar ik vraag me af hoeveel plakkers er nog zijn…

3 likes

Ik denk dat het grootste probleem/drempel om over te stappen gewoon TV is, de huidige route via CD is voor mij geen voldoende oplossing en ik verwacht dat het dat ook niet gaat worden zoals ik de geschiedenis van die club ken.

Voor zover ik weet, hebben we het hier over posters vóór Freedom, die geen klaag-uiting zijn, maar meer een welkom voor (mogelijk) nieuwe klanten bij onze club.

Ik ben het met enkele forumleden eens, dat je niet moet klagen, maar iets moet doen: dus * tips voor verbeteringen en * mensen uitleggen waar :spraydot: Freedom voor staat.

De zwaar uitgekleedde “xs4all” heeft voordeel van mensen, die ‘vandaag nog even niet’ overstappen.
Ik ken een aantal mensen, die echt wel willen overstappen, maar “het komt er even niet van” …
Dat gedrag zie je op meer plekken, en KPN heeft daar nu voordeel van.

Dit geldt in ieder geval voor mij. Ik ben Freedom founder en een (zeer) bescheiden aandeelhouder. Ik heb echter de overstap zelf nog niet gemaakt omdat ik niet kan inschatten of de televisiedienst zal voldoen.

Frank

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.