Zappen/wisselen van zenders; begint altijd eerst op pauze

Hallo allemaal,

Wanneer ik TV ga kijken via Canal Digitaal onder Live, begint de gekozen zender altijd op pauze; dat zie ik ook in beeld staan dat het op pauze staat. Ik moet dan op Play knopje duwen, voordat de zender weer gewoon doorgaat. Als ik dan vervolgens ga zappen/wisselen van zenders met bijvoorbeeld Channel+ of Channel- of zelfs op nummers te drukken op de afstandbediening, begint de gekozen zender ook altijd op pauze; ik moet dan altijd op play drukken.

Daarna ook even gecontroleerd, als ik eenmaal aan het kijken was, de zender vervolgens even zelf even op pauze te zetten na verloop van tijd en dit voor een paar minuten zo te laten en vervolgens weer play te drukken; dat gaat goed, gaat gewoon weer verder waar die gebleven was.

Iemand een idee?

Alvaast dank voor jullie input!

Je hebt al een keer geprobeerd om de Amino te herstarten door voedingsstekker uit de Amino te halen en na 10 seconden deze weer terug te plaatsten?

Ja net nog geprobeerd; 1 minuut de voeding uit de aminobox gehaald, gewacht en weer in gedaan; hetzelfde probleem nog aanwezig.

Je kunt de Amino ook nog naar fabrieksinstellingen terug zetten.

Druk de reset knop op de onderkant met en paperclip 10 seconden in.

Ik las hier op het forum van tweak dat het mogelijk met Multicast te maken heeft. Nu weet ik dat ik er een switch tussen heb zitten van Cisco, dus ik denk dat ik even aan de slag moet met igmp snooping, want standaard wordt er geen mutlicast doorgegeven tussen porten; ik ga er mee aan de slag en laat het weten of dat de oplossing was.

Je zou de Amino ook tijdelijk kunnen verbinden met WiFi om te kijken of de switch de oorzaak is.
Als de AP niet ook via een switch aangesloten is.

Zet ook de poort waar de amino op zit vast op 100Mb. Hij heeft namelijk moeite met 1Gb aansluiting.

Wat er op zich al op duidt dat de Amino gewoon niet deugt