Dag,
sinds ruim een week heb ik geen beeld op de zenders 1,4 en 8. Zender 2 werkt soms wel en soms niet. NPO1 werkt prima via 220. De uitzending opnieuw beginnen lost het probleem tijdelijk op (alleen voor dat programma). Via de TV-gids (in plaats van live) kijken gaat ook goed.
De Fritz!box heeft het nieuwste OS. Fritz is net als het animo kastje opnieuw gestart. Er zit een goede kabel tussen Fritz en het TV-kastje. Alle andere apparaten zijn van de Fritz!box af. Uit andere posts begrijp ik dat dit een multicast probleem is, maar hoe los ik het op?
Via mail heb ik al Ticket#92320596 aangemaakt, maar al 3 dagen geen antwoord.
Er is inmiddels opvolging gegeven aan bovengenoemd ticket.
Meer in het algemeen.
Multicast werkt niet als de eerste 13 zenders (niet allemaal) werken én je kunt deze kanalen wel bekijken door even te pauzeren en daarna weer te starten. Idem voor alle radiozenders.
Andere apparatuur kán multicast problemen veroorzaken. Probeer het bovenstaande daarom ook met een rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten Amino; zonder dan andere apparatuur is aangesloten en de Wi-Fi is uitgeschakeld.
Het goede nieuws is dat de multicast voor de genoemde zenders soms werkt. Het slechte nieuws is dat het vaker niet werkt.
Pauzeren en starten lost het probleem bijna op; je loopt hierdoor wat achter op de uitzending en de boel lijkt vast te lopen als de onderliggende uitzending stop. Je mist daardoor het laatste stukje van de uitzending (bijvoorbeeld het weerbericht uit het journaal).
De eerste 13 zenders lijken op zich te werken, maar niet altijd in multicast.
Het probleem treedt ook op als alle andere apparatuur losgekoppeld is en de Fritz!box en de Amino daarna herstart worden. Dit maakt het heel erg onwaarschijnlijk dat het aan andere apparatuur ligt.