Zou jij freedom aanbevelen bij vrienden en kennissen?

oef
't Is me het weekend wel… En je kan nergens naartoe bellen of mailen, toch? Ja mailen wel, maar ik heb ondervonden dat je geen antwoord krijgt.

Nou hoeft ik wat dit IMAP-probleem niet persé iemand te kunnen bellen, want het is bekend zie ik elders op dit forum. Maar dat ik pas maandagochtend om elf uur kan bellen over iets wat zaterdag al had kunnen worden opgelost, vind ik toch wel een belemmering om zaken naar Freedom te verhuizen. Dat je een heel weekend plus een halve dag niet eens je probleem kenbaar kan maken, laat staan dat het terstond wordt opgelost (zoals bij xs4all gebeurde als het enigszins kon), dat houdt me nu wel tegen.

Wat een leuke topic en deze pak ik dan graag weer even op, na 2 maanden :slight_smile: - Ik ben vanuit Ziggo naar Freedom gekomen omdat de prijs stukken lager ligt en er altijd wel iets aan de hand was met het opnemen, TV Gids. Omdat vrienden van ons ook Freedom hebben, was de beslissing snel genomen. Echter, zonder TV want deze hebben we afgenomen bij NLZiet. Dan wil ik gelijk melden dat wij geen enkel probleem hebben met NLZiet, fijn dat we met onze Apple TV kunnen kijken, zien heel veel terug en live kijken deden we toch al bijna niet. Ook fijn als je in de tuin zit om verder te kijken op de iPad en ga zo maar door, dus Freedom in combinatie met NLZiet, echt super!

Goed, goed… afgelopen week bijna 1,5 uur geen internet en dan is het wel even vervelend als je een meeting hebt, maar gelukkig kan ik nog bij de buren op internet en dat doe ik dan ook. Maar ben het wel eens dat dit niet de bedoeling is, het moet gewoon werken. Maar ook hier in gedachten gehouden dat het geen Ziggo is en dat we Freedom juist helpen om klant te worden en te zorgen dat deze onderbrekingen niet meer voor komen. Tenminste, dat is onze hoop en daar gaan we ook voor. Wij dragen daarom, als verse klant, Freedom een warm hart toe en hebben ook een aandeel om zo verder te helpen.

Waar ik wel moeite mee heb is dat als je een mail stuurt, het soms dagen duurt voor je antwoord krijgt. Bellen kan in het weekend niet, dus ben je altijd aangewezen op mailen en/of twitter, als er iets aan de hand is. Dat zijn wel de dingen die ik mis bij Freedom. Snelheid en beter bereikbaar in het weekend (zeker bij storingen). Maar goed, de storing die wij hadden vorige week was in de middag om 15:00 uur, en prima te volgen via Twitter maar kan me voorstellen als het in het weekend is dat je dan graag even wil bellen of zo.

Nog een puntje misschien: Zou het fijn vinden als Freedom zelf spullen verkoopt om bv van glasvezel naar UTP om te zetten en dat je dan geen FritZBox hoeft te bestellen. Ik heb zelf nooit zoveel vertrouwen in wat ik online koop/moet kopen, ik mezelf altijd afvraag of ik wel het juiste heb gekocht :slight_smile: - Dus misschien iets voor Freedom om zelf te verkopen (of in ieder geval goede links aan te geven waar je het beste kan kopen).

Misschien zijn mijn voorbeelden nog beter om aan te pakken dan gifjes maken, wat ik net ergens las in een topic. Leuk hoor, zeker, want bij promotie maken moet je ook dingen hebben om te showen. Maar liever dan tijd steken in belangrijke zaken ipv het maken van gifjes.

Zo… dat was het weer, wij zijn super blij met Freedom en gaan ervoor!

1 like

Nou ja, zal het dan anders zeggen.
Ik zou het geld steken in andere dingen ipv plaatjes maken :wink:

Maar je hebt wel een punt! Goed dat je me erop wijst :crazy_face:

1 like

Bedoel je dit?
Dat is volgens mij geen gifje.

Bedoel meer deze topic:

Nee FF90/Win10 met javascript uit.
Het is voor verbetering vatbaar.

dag @Internetjunk

Je kunt natuurlijk ook eerst op dit forum rondneuzen of er iets over jouw aan-te-kopen spullen staat. Of stel de vraag in een nieuw item (met een handige titel, dat helpt).
Er zijn er altijd wel een paar die reageren, sommigen met ervaring met de apparaten die jij net wil gaat kopen.

Mooi verhaal Kevin!
Sta hier volledig achter en denk ook dat Freedom hierdoor meer klanten weet binnen te halen. En wat je zegt, van mij mag Freedom daar ook best iets aan verdienen. Ik ben zelf overgestapt van Coax naar Glasvezel en allemaal best vrij nieuw voor mij. Daarom snap ik ook al die dingen van Glasvezel naar UTP en dan instellingen nog niet helemaal. Ook al heb jij het super goed weten uit te leggen, voor iemand die het nog niet helemaal snapt, is en blijft het een beetje duister :slight_smile: - Uiteraard ga ik het allemaal wel proberen, maar doe dat iets later, tot ik Freedom en Glasvezel iets beter ken.

Zelf ben ik ook super actief geweest op de Ziggo Community, dus wie weet leer ik het hier ook een beetje om te kunnen helpen. En over de klantenservice, men mag de tijden wel verruimen. Maar ze kunnen natuurlijk ook een chat button gebruiken, dat is vaak zeer effectief (als ze maar niet een robot gebruiken, want als ik zoiets krijg dan sluit ik gelijk het venster). Hoe dan ook, er is nog veel te leren en aan te pakken, maar dat is niet erg. Hoop dat iemand van Freedom hier mee leest.

2 likes

Grappig, dat wilde ik ook wel maar dat lukt me niet. Ik kon niet als buitenstaander, hier een inlog aanmaken. Dit kon pas toen ik een @freedom.nl e-mail adres had. Tenminste, dat was mijn ervaring :frowning:

Misschien heb ik iets fout gedaan, kan hoor… Maar kwam er niet doorheen, voor ik me had aangemeld als nieuwe klant bij Freedom.

Oke, top en bedankt voor de uitleg.
Beetje offtopic nu, maar het is duidelijk :slight_smile:

Dan is het oriënteren en vragen stellen toch iets moeilijker als je nog geen klant bent. Wel jammer! Want zo heb ik ook 3 maanden eerst nog zitten denken of ik wel wilde overstappen en of ik het aandurfde. Nu staat het nog niet zoals ik het wil, maar ik ben tevreden. En dat is ook al een + puntje… LOL

1 like

Jammer @anon17744841
Maar bedankt voor het navragen. Misschien kan er een topic komen voor mensen die geen klant zijn? Eerlijk te zijn heb ik dat wel gemist toen ik een besluit ging nemen. Uiteindelijk hebben wij vrienden die jullie hebben (ook bij toeval dat ik er achter kom) en iemand die ik volg op twitter :slight_smile:

Ik bedoelde dan eigenlijk meer een plek op de community waar mensen, die “nog geen” klant zijn, hun vragen kunnen stellen. Nu weet ik vanuit Ziggo dat dit soms overlast geeft, maar het helpt ook soms mensen om over de streep te trekken. Uiteraard zijn er zorgen dat er alles zomaar op komt, maar dat is natuurlijk met moderatoren wel onder controle te houden. Al hoewel ik denk dat je ook een bepaalde plek niet open kan gooien voor mensen die zomaar iets kunnen plaatsen (maar is het dan niet mogelijk om deze mensen eerst in te laten loggen zonder Freedom mail adres?)

Zoals ik al eerder schreef, ik heb er 3 maanden over gedaan om mijn beslissing te nemen. Dat duurde ook zo lang omdat ik hier geen vragen kon stellen en dat is toch best jammer!

Ik bedoelde dan eigenlijk meer een plek op de community waar mensen, die “nog geen” klant zijn, hun vragen kunnen stellen.

Het forum is bedoeld voor en door Freedom klanten (en medewerkers). Daarom is het gelimiteerd tot mensen met een @freedom account.

3 likes

Graag zo houden! Ik persoonlijk zit niet zo te wachten op lurkers, harassers en eendagsvliegen.

Ik begrijp je antwoord, maar snap het niet. Omdat ik twijfels had of ik wel kon overstappen en of ik eventueel dit alles zelf kon aansluiten, was het voor mij handig geweest als ik daarover een vraag kon stellen. Het heeft me dan ook 3 maanden geduurd voor ik de stap heb genomen. En dus een monteur heb laten komen, maar dit misschien achteraf niet nodig was geweest (jammer voor de kosten).

Beetje jammer dat je eventuele “toekomstige” Freedom klanten dan zo aanspreekt. Overigens komt het ook omdat ik via de klantenservice, door te mailen, elke keer lang moest wachten op antwoord en er ook langer over deed om de stap te nemen.

Maar goed, dat is mijn mening en deze mag natuurlijk bij iedereen anders zijn :blush::wink:. Hoe dan ook, ben nu blij klant te zijn en als ik vragen heb, zal ik ze zeker hier plaatsen, nu het kan.

Oké, dank je wel Reinoud voor deze info.

bij bijna elk bedrijf kun je mailen aan:
Helpdesk@ … vul maar in …

Die kun je ook als (nog) niet-klant mailen.

( nou hoop ik niet dat de hele wereld meteen de Helpdesk bestormt, want ze vervelen zich niet, daar. )

1 like

Als je mijn laatste bericht had gelezen (of een na laatste) dan had je gezien dat ik mailtjes heb verzonden. Maar het duurde elke keer heel lang voor ik antwoord terug kreeg.

Geeft niets, ik vertel het graag nog een keer :wink::rofl::joy:

Ik stam nog uit het usenet tijdperk, en je had daar hele goede groepen waar je over dit soort dingen kon discussiëren. Ik weet dat nieuwsgroep xs4all.general nog bestaat, wellicht is het een idee om iets dergelijks ook voor Freedom op te zetten, op usenet of in Google Groups (met daarbij meteen de nodige privacy waarschuwingen).