Heb je een leuk idee voor een Freedom gifje?

hi!

Binnenkort worden voor Freedom 10 animated gifjes op maat gemaakt. Een gifje is een grafisch bestand dat meerdere afbeeldingen bevat. De gifjes kunnen breed ingezet worden, bijvoorbeeld in een reactie op een (social) post.

Heb je een leuk idee voor een gifje, dan horen wij het graag! Wij maken daaruit dan een selectie die we voorleggen aan de animator. Hij kijkt dan of hij daar iets leuks van kan maken.

Alvast bedankt!

:spraydot:

Deze is al gemaakt, dus die hoeft niet meer. :stuck_out_tongue:
(door @Anton )

1 like

Beste @Suzanne ,

een GIFje heb ik niet voor je, wel een aandachtspunt:
uitdaging is om de pluspunten van Freedom.NL in een kleine afbeelding te vangen .

Op deze Community staat onder “Zou jij Freedom aanbevelen” al vele aandachtspunten. Misschien even doornemen voordat je gaat tekenen ?
( … geldt natuurlijk voor iedereen … )

2 likes

suggestie:

reeks met eisen waaraan een goede provider moet voldoen,
met rechts-daarvan het (steeds kleiner) aantal overblijvende providers:

  • is een provider → hoog aantal ( hoeveel zijn er eigenlijk? ) bv → 34
  • goede provider → aantal daalt bv. → 16
  • technisch kundige mensen → resteert bv. → 12
  • luistert naar klanten → 8
  • … enz. …
  • heeft privacy in de bloedvaten → 1
    Nu komt de :spraydotloop: en Freedom.NL

( ben helaas niet handig genoeg om dit eventjes te bouwen,
maar één van de mede-community-leden vast wel ! )

Eindig met de meest-selecterende eisen het laatst, dat valt het meest op - denk ik.

1 like

Wat mij betreft is de enige restrictie nu dat ze in elk geval niet heel lang zijn. Er is verder nog niks besloten en bovendien wil ik jullie niet remmen in creativiteit;-). Alle opties die we binnenkrijgen bespreken we intern en met degene die ze opmaakt. We kijken dan even of het past, waarvoor we het kunnen gebruiken en of het überhaupt gemaakt kan worden.

1 like

Zelf zou ik geen personen gebruiken. Je stoot misschien mensen af, die toevallig die mens niet kunnen velen.

Ook andere providers/bedrijven zou ik niet noemen.

Werken met symbooltjes en korte tekst is het beste te volgen in de snelle film, die een gifje eigenlijk is:

.1. aantal providers + → veel-gekleurde-kuisjes-op-Kaart-van-Nederland

.2. ècht Nederlands + → minder-gekleurde-kruisjes (Kaart-v-Nederland minder zichtbaar OF inzoomen)

.3. niet-beursgenoteerd + → steeds-minder-gekleurde-kruisjes plus nu komt ergens :spraydot: in beeld

.4. volgende-beperkende-eis

.5. volgende-beperkende-eis

.6. was ooit Beste-Provider + → nog een handjevol kruisjes (inclusief onze :spraydotloop: )
( … even nagaan hoeveel dat er afgelopen 2 jaar waren … )

.7. strijdt-voor-privacy + → nog-2-of-3-kruisjes inclusief :spraydot:

.8. misbruikt-geen-persoonsgegevens + → nog-2-kruisjes inclusief :spraydot:

.9. ontworpen-voor-privacy + → alleen-nog- :spraydot: + naam Freedom.NL

En dan hierop inzoomen …

( doordat je kruisjes gebruikt voor “de anderen”

  • maak je daar geen reclame voor
  • valt de spraydot van Freedom meer op
  • krijg je geen gezeur van “IK heb dat ook” want dan ben JIJ gewoon dat blauwe kruisje :wink:
    )
1 like

Een netwerk stekker die een klassieke raceauto bestuurt met zo’n ouderwetse racebril op.
Het moet de uitstraling hebben, dat die van zijn snelheid en vrijheid geniet.

De bestuurder mag ook iets anders, herkenbaars zijn zoals een computermuis of toetsenbord.

Er komt een snel rollend geel balletje aangerold, dat vervolgens omhoog gaat als een vrije ballon, en tot slot uiteenspat als de (on)bekende gele vlek met of zonder uitroepteken, met of zonder het woord ‘freedom’.

Overigens, call me stupid, tot ik dit draadje las heb ik altijd gedacht dat het geel een soort ballon was, maar nu je het zegt: ja, het lijkt wel een vlek. :smiley:

Idee 2: een juichend vlekje (voor in posts)

Idee 3: een hartvlekje, zie mijn eigen creativiteit van toen ik hier lid werd, maar als gif kusjes sturend (ook voor posts).

1 like

… goed idee, maar dan met Freedom- :spraydot: (sproeivlek) in plaats van smiley. Ook dáár kunnen oogjes en een mond op, zou dat nodig wezen voor het GIF-je.

( Ben ondertussen heel benieuwd hoe ver @Suzanne al is met dit onderwerp )

Dank allemaal voor de reacties! We hebben voldoende informatie voor nu en gaan aan de slag met de vormgever!

1 like

De vlek waar een stikker op geplakt wordt met tekst als “storing” of “onderhoud” , en bij oplossing van storing “fixed” of "freedom!” oid.

We hebben alle input verzameld, waarvoor nogmaals dank! We zijn geadviseerd door onze vormgever en dit is het mede dankzij jullie geworden. We nemen de overige ideeën voor de wat uitgebreidere banners mee. Wellicht dat we daar dan op een ander moment wat mee kunnen doen.

sticker10-splat-rolling
sticker05-splat-animated-checker
sticker07-splat-cheering
sticker08-wordproces-community
sticker02-splat-feelfree
sticker04-splat-animated-heartshape
sticker01-splat-imfree
sticker06-splat-animated-kiss
sticker09-wordproces-privacy
sticker12-logo
sticker03-splat-empty
sticker11-flag

4 likes

Done!:freedomcheck:

:freedomhart: :freedomjeej: :freedomhart:

Sommige zijn niet echt goed leesbaar op zo’n kleine schaal. Maar ach… gaat om het idee :feelfree:

Die ging jij toch maken?

Edit:
:dancingbanana:
:dancingmarionana:

1 like

Cool… Jammer dat dat niet in sticker (paper bedoel ik :wink: )vorm kan.

Jawel !
Je krijgt een setje van 24 (ietsjes verschillende) stickers,
en iedere dag plak je de volgende er precies overheen …

Zó heb je toch een leuk (maand-) filmpje :freedomcommunity:

1 like

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, hij pakt de oude bestandsnamen. Ik zal er in de toekomst rekening mee houden;-)