2FA op 'mijn freedom'?

Is het mogelijk om 2FA te gebruiken op de Mijn Freedom omgeving?

Gezien wat er allemaal op Mijn Freedom omgeving staat en wat je daar allemaal kan instellen vind ik een password beveiliging onvoldoende.
Bijvoorbeeld Google of Microsoft authenticator op basis van een steeds wijzigende code.

Liefst een 2FA toegang die op twee verschillende smartphones geïnstalleerd kan worden zodat mijn partner er ook bij kan als dat nodig is.

Ook regels die toegang beperkt op basis van IP adres o.i.d., als dat er al zou zijn, vind ik onvoldoende omdat de computer die ik thuis veel gebruik zich niet meldt op basis van mijn thuis IP adres.

4 likes

2FA vind ik ook een zeer gewenste feature. De mogelijkheid om regels te maken is er al wel, onder authenticatie.

1 like

Login beperking op IP adres kan al ingesteld worden via het panel.
https://mijn.freedom.nl/account/auth_rules

OK, maar daar heb ik in mijn geval niet veel aan.
Ik wil echte 2FA.

Is van de beperking met IP-adres ook een voorbeeld van te geven?
als in: hoe dan? wat waar in te vullen??

En ik denk ook dat je daarna een huidige instelling moet verwijderen, maar of dat is toegestaan weet ik niet.
Heb me er niet in verdiept omdat het in mijn specifieke geval toch niet eenvoudig toepasbaar is.

Geweldige aanvulling!
Dat zou ik hier ook wel willen hebben. Want IP gebonden inlog heeft geen zin, ik log vaak in op verschillende IP adressen, dan zou ik ze er allemaal in moeten zetten. Dus een 2FA zou echt een geweldige toevoeging zijn.

1 like

Tja van laptop & mobieltjes heb ik aller eerst een tunnel naar huis en ga vandaar de wereld in. Dus IP adres vastleggen werkt voor mij wel.

Ik vind het vragen naar 2fa toch wel conflicterend.

Dit nadat PayPal, na 20 jaar al klant te zijn, mij geen toegang meer geeft tot hun service. Ik kan alleen nog toegang krijgen tot mijn account als ook een mobiele telefoon aanschaf en een sim-kaart met een tegoed daarop.

Voorheen kon ik nog via een telefoon de gevraagde code invoeren maar zij willen dat niet meer en zorgden ervoor dat het niet meer op die wijze werkte.

Weesdus voorzichtig methet vragen naar nieuwe functies die op het eerste oog positief lijken maar later tegen jouw gebruikt kunnen worden.

Ik geef ook niet aan dat 2FA de enige mogelijkheid zou moeten zijn. Maar ik wil het wel gebruiken en er voor kunnen kiezen.
Wat anderen doen is dan hun keuze als het gewoon een keuze is.

1 like

Wat PeterB zegt, het hoeft niet alleen 2FA te zijn en ik snap eigenlijk niet waarom het dan alleen met een mobiel zou moeten. Want ik zou het ook via Apple Code kunnen doen, om in te loggen of als je een Password programma gebruikt, daarmee.

Maar goed, ieder z’n ding. Misschien een idee om het zelf uit- en/of aanzetten :slight_smile:

Iets als optie in de authenticatie regels die je zelf kan aanmaken. Die optie is er nu helaas (nog) niet.

2 likes

Als ik dat zou hebben dan zou ik het niet kunnen aanzetten ook niet met de hulp van Paypal support.

Als je geen mobiel hebt dan besta je eenvoudig niet meer voor Paypal.

Dat Paypal een andere inlog heeft, daar kunnen we hier natuurlijk niet zoveel aan doen. Daarom gaat het ook om 2FA in te voeren bij Freedom, wat mij ook best logisch lijkt. Wat Paypal doet, dat kunnen we hier op de community niet veranderen :wink:

2 likes

2 factor authentication (2fa) of tegenwoordig ook Multi factor authentication (Mfa) wat ik soms tegenkom. Zou ik ook in de ‘mijn Freedom omgeving’ willen hebben. Ik zit niet dagelijks in die omgeving, maar owee als vreemden daar ineens toegang toe gaan krijgen.

Vreemd dat we het in de E-mail bij Freedom WEL in kunnen schakelen.
Vreemd (maar of topic) dat ik voor de registratie voor dit forum, mijn officiële freedom mailadres moet gebruiken I.P.V. mijn eigen Domein naam die geregistreerd is door freedom zelf. Ik ben niet zo van het strooien met kern gegevens als dat niet nodig is.

Maar goed erg blij dat ik op tijd (lees direct) ben over gestapt naar Freedom en KPN/XS4All eruit gezet heb, bij XS klant vanaf bijna het eerste uur.

Sommigen denken dat je blijvend moet inloggen met …

Dat is voor het aanmekan van een Community-account ingesteld, omdat het een :spraydot: Freedom-Community is.
Eenmaal geregistreerd kun je jouw e-mail adres wijzigen in een ander adres of alias waar jij toegang toe hebt …

( klik op jouw account-icoon rechtsboven,
kies nu voor Voorkeuren
en stel daar eerst een 2e e-mail adres in. )
Werkt dat ?
Dan kun je die alias als primair e-mail adres instellen voor deze community en uiteindelijk jouw oude verwijderen.

Maar LET OP:
dan moet je wel gaan inloggen met
MijnNieuweEmail@DomeinNaam met nog steeds het zelfde wachtwoord als je had.

2 likes