Account community opzeggen

Mijn account bij Freedom is opgezegd, maar is nog steeds actief.
Iemand enig idee hoe lang dat duurt?
Ik kon nergens iets terugvinden, niet bij de FAQ van Freedom, noch hier.

Tevens wil ik mijn account bij deze community laten sluiten.

Alvast bedankt.

Zoals je ziet, heb ik je account geanonimiseerd.
Als je een mail-account hebt, blijft dat minimaal nog 6 maanden actief (wettelijke verplichting).

vraag aan jou en aan @moderators :
Wat gebeurt er met de gegeven oplossingen, die de vertrekker heeft aangegeven ?!?

  • tweestrijd in mij:
    .1. de teksten zijn ZIJN (*) EIGENDOM, dus zouden (op diens verzoek) weg moeten worden gehaald
    .2. 't is WEL een oplossing voor een probleem; haal je die NU weg, dan kunnen (inmiddels gesloten) problemen niet meer worden opgelost

(*) lees dit alsjeblieft gender-neutraal

( edit )

… of de Moderatoren (her-) schrijven de oplossing onder eigen naam onder het item :

Las nog wel in de voorwaarden van hier.

Wij kunnen altijd alle content zien die je plaatst, zowel op publieke pagina’s als in privé-gesprekken.

Dus veel privé is er niet bij.

Een bericht geplaatst op een forum (welk forum dan ook, en onafhankelijk wat in de forum voorwaarden is beschreven) is na plaatsing eigendom van dat forum. De poster doet door plaatsing volledig afstand van welke rechten dan ook van zijn posting.

Daar is ook zelfs jurisprudentie over.

Heb je ook een link naar die jurisprudentie?

Het staat sowieso al in de community voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je een account aanmaakt.

Vraag me achteraf af of ik het correct heb qua jurisprudentie, of er ooit echt een rechtszaak over geweest is.
Maar algemeen geldend staat het hier goed beschreven als vraag aan een jurist en zijn uitleg.

Let ook vooral op deze alinea

Bij forumbijdragen betekent dat in de praktijk dat je berichten moet anonimiseren maar ze niet hoeft te verwijderen. Uitzondering zou een bericht zijn dat inhoudelijk van alles vertelt over de plaatser, bijvoorbeeld een voorstelbericht of een persoonlijke onthulling of berichten over iemands medische situatie bijvoorbeeld. Dergelijke berichten moeten weg op verzoek, behalve in héél uitzonderlijke gevallen waarin de nieuwswaarde zó groot is dat weghalen objectief gezien echt onacceptabel zou zijn. (Ik ben daar nog geen voorbeelden van tegengekomen.

1 like

Als je wilt gaan vertrekken, en dus nog even tijd hebt,
dan kun je vooraf het volgende doen:

  • zet jouw contact-mogelijkheid (e-mail) naar een tijdelijke alias
    ( sine-nomine-adres ?!? )
  • wijzig jouw profiel-foto in een kleur-rondje of zo
  • schoon je profiel zoveel mogelijk op
  • doorloop de privacy-instellingen van jouw account nog een keer grondig
  • haal (zèlf) misbare plaatsingen weg of maak ze korter (edit-mogelijkheid)
  • kijk ook eens bij:
    zie: forum-item ruim-de-mail-op
  • informeer (overleg met) de moderatoren van het forum

Maar:

1 like

Vooral dit dus, had het niet beter kunnen zeggen :+1::+1:

Tussen het - kunnen zien - en het - in gaan zien - zit een wereld van verschil.

Als systeembeheerder van een kleine non profit organisatie - kan - ik ook iedereen zijn bestanden op de server zien en inzien. Echter, er ĂĽberhaupt naar kijken doe ik alleen op verzoek van de bestandseigenaar bij bijvoorbeeld backup van een bestand of directory terugzetten. (wat onlangs nog gebeurde omdat iemand per abuis een volledige directory gewist had.)

Dat is simpelweg iets waar elke systeembeheerder en moderator zich aan houdt.

2 likes

Er zit wel een beveiliging op.
Als je heel veel gaat wissen, blokkeert het systeem.