Aliassen aanmaken lukt niet

In de oude beheer omgeving lukte het me prima om aliassen aan te maken. Nu zie ik wel een overzicht maar het aanmaken van een nieuwe aliassen zie ik nergens.
Ook het exporteren van een overzicht van mailboxen en aliassen lukt niet.
Is dit een bug in de nieuwe beheeromgeving of zie ik iets over het hoofd?

Het is ms wat knullig… maar die optie staat onder domeinen.

Dus: MijnFreedom (hoofdaccount) → Domeinen → mijnfreedom of jouwdomein → Aliassen etc.etc.

De export functie staat daar weer verborgen onder de drie-puntjes [. . . ] , rechts op zoekbalk.
Wel vaker opgemerkt dat er niet veel ergonomisch ontwerpgevoel zit bij de makers.
Sommige knoppen en keuzes zitten niet waar je die zou verwachten.

Update: export functie werkt niet. Ticket gemaakt met verwijzing naar dit topic.

Thx.
Niet werkende export functie had ik gevonden, hopelijk reparatie.
Overzicht aliassen had ik wel gevonden maar niet hoe aan te vullen. Ik zal opnieuw kijken.

Ik heb ook deze vraag. Als ik de instructie volg, dan zie ik onder domeinen geen enkel domein gekoppeld. Zou daar niet ook mijnfreedom bij moeten staan? Want daar wil ik een alias voor aanmaken, maar dat lukt dus niet omdat ik mijnfreedom niet kan vinden onder Domeinen.

Om voor mijn eigen domein aliassen aan te maken, moet ik in Mijn Freedom inloggen met mijn hoofdaccount wat eindigt op freedom.nl en dus niet met mijn domeinaccount.
In mijn hoofdaccount kan ik naar Domeinen en daar ga ik dan naar mijn eigen domein om aliassen aan te maken.

Beste @nicoledb ,
als je ingelogd bent met jouw beheers-account,
en dan het scherm Domeinen opent,
dan kan het soms wel even duren voordat je al jouw domeinen ziet;
kennelijk duurt het opzoeken daarvan eventjes.
Meestal zie ik ze wel allemaal na ongeveer een halve minuut.

Zie jij ze wel als je daar even wacht?
Of blijf je een bepaald domein missen?

Beste @Lidwien,
Ik heb alleen een freedom account, geen andere accounts, dus ik log al in met freedom.nl. En ik wil geen alias aanmaken bij mijn eigen domein (want die heb ik geen), maar bij mijn freedom.nl account. Maar ik zie geen enkel domein als ik inlog in MijnFreedom, dus kan ik geen aliassen aanmaken.

Beste @Drs_W,
dank voor de tip, maar dat helpt helaas niet. Na een minuut wachten zie ik nog steeds geen enkel domein. Ik heb ook geen prive-domeinen gekoppeld, maar ik zou daar toch minstens het freedom-domein moeten zien? Of begrijp ik de instructie op de website (hier: Hoe maak ik een alias aan voor een e-mailadres/mailbox? | Freedom Helpdesk) dan totaal verkeerd?

Na de inlog met mijn ***@freedom.nl account bij mijnfreedom.nl krijg ik de volgende pagina te zien

Als ik dan klik op domeinen krijg ik het volgende te zien

Hier kan ik op de regel met freedom.nl klikken en kom ik in het volgende scherm waar ik aliassen kan aanmaken.

Ziet het er bij jou ook zo uit?

Beste @Lidwien,

nee, bij mij ziet het er niet zo uit. Ik zie wel de regel met mijn eigen domeinnaam, maar de regel met freedom.nl zie ik niet:


Dus ik kan wel aliassen toevoegen bij mijn eigen domein, maar niet bij het freedom-domein. Overigens heb ik mijn eigen domein pas vandaag toegevoegd, maar voordat ik dat toegevoegd had zag ik het freedom-domein ook niet, toen stond er geen enkele domein-vermelding op dit scherm.

Ik heb inmiddels ook een melding gedaan bij de helpdesk, maar daar heb ik (ongetwijfeld omdat het weekend is :wink: ) nog geen reactie op gehad.

Heb je ooit op deze pagina een freedomdomein aangevraagd door op Toevoegen te klikken op de pagina die je hier toont?

Wil je naast je eigen domein dus een tweede domein hebben?

Dat had ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Wat ik wil is dat ik behalve nicoledebeer@freedom.nl ook mail kan ontvangen op nicole_die_geen_zin_heeft_om_deze_mail_te_beantwoorden@freedom.nl, of mail_die_eigenlijk_voor_de_partner_van_nicole_bedoeld_is@freedom.nl, of nog anders. Maar met een domein toevoegen kan ik alleen een domein kiezen dat al van mij is (of ik nu kies voor Nieuw of Bestaand, dat maakt niet uit), en freedom.nl is natuurlijk niet van mij.

Overigens: ik heb al een tweede domein, dat is waar in het overzicht “Pending transfer” bij staat. Wat ik wil is dat ik ook bij het eerste domein (dus bij mijn @freedom.nl account) aliassen kan aanmaken, en dat lukt dus niet.

Je maakt nu juist wél een domein op freedom.nl aan en daar hoort dan de naam nicoledebeer@freedom.nl bij.

Hoi @Lidwien,

maar dat kan niet, want ik kan daar alleen admin@freedom.nl invullen (het stuk voor het apestaartje kan ik niet wijzigen). En nicoledebeer@freedom.nl dat werkt al, daar mail ik al jaren mee. Dus volgens mij zou ik al een domein op freedom.nl gekoppeld moeten hebben, maar dat zie ik dus niet in het overzicht wat ik een paar posts terug liet zien.

Is nicoledebeer@freedom.nl je hoofdaccount?

Mijn hoofdaccount is ***@freedom.nl
Mijn domein is ***@**ligt.nl Als ik nu bij mijnfreedom.nl inlog met ***@**ligt.nl dan gaat het mis.
Ik moet met ***@freedom.nl inloggen om aliassen te kunnen maken bij ***@**ligt.nl

Dus misschien heb je een ander ***@freedom.nl adres en daarnaast nicoledebeer@freedom.nl

Ik ben ingelogd met nicoledebeer@freedom.nl, dat is mijn hoofdaccount, en het is mijn enige account bij freedom.nl. Ik heb geen ander ***@freedom.nl adres.

Ik heb hetzelfde als @nicoledb: ik zie geen freedom.nl in mijn domeinlijst en ik kan dus geen aliases maken.

Frank

Als je dit niet ziet, heb je toch echt de helpdesk nodig.

Ik zie alleen dit:

Ik heb al eens eerder geprobeerd een alias te maken en dat lukte toen niet. Geen idee dat dit niet normaal was. Ik zal er eens een melding aan wagen.

Frank