Anoniem email adres

Vraagje: kun je bij een e-mailaccount op je eigen domein, dat reeds bij Freedom is ondergebracht, ook een anoniem e-mailadres krijgen? Of hangt dat aan het hoofdaccount bij Freedom zelf? Inquiring mind wants to know!

omwerkweg :construction: (oftewel: Work-Around) :

Zet op jouw @Freedom-Mailbox een filter-regel in, die gaat als volgt :

  • ALS
    gerichte e-mail-adres = LekkerLangeCode@SineNomine.Mail
  • DAN
    doorsturen naar DoelMailBox@MijnGeregistreerdeDomein.NL
  • EN eventueel
    verwijder de mail in jouw @Freedom-Mailbox

Je kunt dan wel dit Anonieme E-Mail adres niet gebruiken voor jouw @Freedom-Mailbox

Je kunt dan wel dit Anonieme E-Mail adres niet gebruiken voor jouw @Freedom-Mailbox

Dank jullie wel voor het meedenken. De crux zit 'em echter in het feit dat een deel van mijn gezin alleen een mailadres wil op onze eigen domeinnaam, en niet op die van freedom. Maar ze willen net als hun vader ook zo’n sinenomine.email adres. Eigenlijk ook wel verstandig van de jeugd, die online op van alles en nog wat mee (willen) doen, maar niet hun persooniijke data willen rondstrooien.

Dan verzin ik een andere :construction: “omwerkweg” …
Maak een tijdelijke alias op JouwEigenDomein.NL per mailbox,
bijvoorbeeld

  • Naampje2115@JouwEigendomein
    (jaar '21, week 15)
    Gooi die na verloop van tijd weg, en maak een nieuwe aan.

Groot nadeel is wel, dat hierbij jouw domeinnaam wèl wordt rondgestrooid.
(dus ook dit zal niet dè oplossing zijn voor jouw gezin)

En ik weet dat er datagraaiers zijn, die alles van één domein naast elkaar leggen; vooral als dat niet een te-veel-voorkomend domein is.

't Is natuurlijk fijner als :spraydot: Freedom het voor elkaar zou kunnen krijgen om ook op jouw bij Freedom geregistreerde domein een anoniem SineNomine-Mail-adres te kunnen leveren.
(goed voor de :bulb: ideeënbus)

't Is natuurlijk fijner als :spraydot: Freedom het voor elkaar zou kunnen krijgen om ook op jouw bij Freedom geregistreerde domein een anoniem SineNomine-Mail-adres te kunnen leveren.
(goed voor de :bulb: ideeënbus)

Ah, de ideeënbus, daar had ik dan weer niet aan gedacht. Ik zal het aanvoeren!

SineNomine, daar kan de datagraaier achter zetten, klant van Freedom.

Ik heb wel eens voorgesteld om achter dat anonieme email adres een drukknop te zetten.
Die ververst het adres met een nieuwe. Wel met een beperking van b.v. 2x per jaar.
Er zal een moment komen, dat je op dat adres spam krijgt.

2 likes

Dat kan-ie doen, maar dan weet hij nog niet veel meer ( helemaal niet naarmate Freedom groeit ) ;
net zo iets als zoekopdrachten bewaren die via StartPage.com, MetaGer.org of SwissCows.com bij de datagraaier binnenkomen… hé, een Verborgen klant … en wat weet hij dan ?

Maar bij herhaald gebruik van hetzelfde Anonieme-E-Mail-Adres kan ik WEL al die dingen op elkaar leggen, … en weet ik dus méér; ( alleen nog niet precies wie er achter zit )

Zo te zien heeft elke mailbox op je eigen domein een eigen anoniem email adres.
Om te zien welke dat is met een van je aliassen van de betreffende mailbox inloggen op “Mijn Freedom”
Dan klikken op “E-mail account” (Instellingen), anonieme email alias staat op pagina rechts onderaan.

1 like

Ik ben er nog steeds niet achter hoe die sinenomine.email adressen werken.

Op mij eerste mailbox kreeg ik een 001@sinenomine.email adres.
Dat is inmiddels vervangen door 002@sinenomine.email in mijn.freedom
2e mailbox aangemaakt en die heeft nu 003@sinenomine.email gekregen.

Alle 3 adressen werken nog steeds op dit moment.
Kan best zijn, dat er tussen 001 en 002 nog meer adressen zitten, die ik niet opgeslagen heb.

Hoe lang blijft een oud adres werken?
Op welk moment krijg je een nieuw adres?
Kan ik een oud adres ook uit zetten als er troep op binnen komt?

Bij 003, kan ik de mailbox wissen om er vanaf te komen.
Bij 001 en 002 kan dat niet.