[Email:] Wensenlijst

nou nee, daar ben ik absoluut niet in thuis, en het lijkt me eenvoudiger als er een toepasselijke regel wordt toegevoegd.

[mijn.freedom - Email instellingen Aliassen]
Niet heel erg dringend, maar sorteren op e-mailalias (“Alias voor”) zou ook heel handig zijn (mag van mij sorteren op “status” wel vervallen); misschien dan gelijk een afdrukmogelijkheid (pdf?) bij deze gegevens?

Tot die tijd uit- of in- zoemen en een schermafdruk gebruiken (en dan díe opslaan als PDF …

Ja, kan ook. Ik doe nu copy/paste in editor. Blijft behelpen :wink:

Ook voor mij is een POP server zeer gewenst. Ik wil graag mijn mail lokaal opslaan (ook al kan dat ook via IMAP).

Geert

4 likes

Wat ik ook graag zou willen: naast sinenomine.email adressen voor freedom.nl emailaccounts, ook dergelijke adressen voor emailaccounts onder mijn eigen gekoppelde domein, zodat ook die gebruikers anoniem dat adres kunnen gebruiken. Zie ook discussie hier: Anoniem email adres

Zijn mailfilers (sieve) voor mailboxen op een eigen domein al genoemd? Dit mis ik zeer na het overzetten van mijn domeinen naar freedom…

Voor mij zijn mijn mail-mappen ook een belangrijk archief. Ik zit sinds de start bij Freedom met IMAP, maar zou ook heel graag mijn mail-archief weer via POP3 op mijn werkstation hebben ipv. centraal op de IMAP-server. Bij de start van Freedom is toegezegd dat ook POP3 zou worden aangeboden, maar daar hoor ik niets meer over. Steun dus voor POP3

2 likes

IMAP quota
Dan kan ik in Thunderbird ook zien hoe vol mijn postvak is.
q

1 like

IMAP kan meer dan POP3 en het enige wat je bij POP3 kon doen was het verwijderen van de e-mail bij het ophalen.

In het e-mail programma kun aangeven dat je de e-mail ook lokaal (offline) opslaat en dat is in de richting van wat POP3 deed met het verwijderen.

2 likes

Mijn Fritz!Fon heeft ook een eigen email adres.
Zover ik weet, kan dit alleen met POP3
Ik heb het werkend gemaakt, omdat het kan.
Erg nuttig is het niet.

@oneman Dat moet gewoon werken. Moet je wel met het e-mail adres van de mailbox op je domein inloggen in de MIJNfreedom omgeving. :wink:

Ah, top! Die zag ik effe niet aankomen omdat je al je domeinen al onder de freedom.net inlog ziet… maar goed, dit werkt. :smiley: (en wat fijn dat je je eigen sieve script kunt toevoegen :+1:)

Met IMAP kan je wel degelijk werken zonder verbinding, als je mail-client is ingesteld om lokale kopieën aan te houden. In Thunderbird kan je dat per map regelen, en een bewaar strategie baseren op aantal meest recente mails, op totale grootte of op maximale ouderdom. Als je geen verbinding hebt krijg je tijdelijk geen nieuwe mails binnen, en blijven verzonden mails tijdelijk in de outbox hangen. Als je weer verbinding krijgt komt het vanzelf alsnog goed.

1 like

Als ik de “Toon Accountinfo” van mijn freedom account opvraag staat daar:
“deze account heeft onbeperkte opslagruimte voor je e-mail”.

Voorwaar genereus, nooit meer opruimen!
Zijn de instellingen recent aangepast?

Soms staat ergens:

terwijl eigenlijk bedoeld wordt:

Als parallel op de opmerking van Kees Koster, in de vorige eeuw:
" Een compiler moet niet zeggen Geen-Fout-Gevonden ,
maar zou moeten zeggen Ik-Heb-Geen-Van-De-Fouten-Gevonden … "

1 like

TB geeft nog steeds aan dat Quota info niet ondersteund is

Ik zou graag meer dan 5 mailboxen willen aanmaken. Ik heb %achternaam%.com als domein geregistreerd bijna 20 jaar geleden en sindsdien maken een 7-tal familieleden daar gebruik van. Ik heb direct bij het gebruik van mijn @freedom.nl emailadres ook mijn domein gekoppeld, maar heb de MX-records nog niet om kunnen zetten, omdat ik niet genoeg mailboxen kan aanmaken. Ik heb nu een mailforwarder ingesteld op de mailserver die de mail voor mijn domein nu nog regelt, alleen naar een mailbox voor mezelf bij Freedom/Soverin, maar dat is toch wel wat onhandig. (ik kan erover uitweiden, maar dat past hier niet denk ik)

Ik snap dat niet iedereen dit nodig heeft, maar aangezien het bij Soverin wel kan, zou ik het prettig vinden om een paar extra mailboxen aan te kunnen maken (eventueel tegen een eenmalige, maandelijkse of jaarlijkse extra bijdrage) en (zoals eerder genoemd), dan dus ook extra GB’s die we dan kunnen delen als we met meer mensen sneller tegen de 25GB limiet aanlopen.

1 like

Wensen! Na de migratie bleek er een en ander niet meer te werken.

Geen van mijn functionele adressen (forwards vanaf andere domeinen, typisch) kan ik meer als afzender gebruiken; een nogal ongelukkige policy keuze wat mij betreft, het is natuurlijk alleszins aanvaardbaar om na authenticatie de aangeboden mail gewoon te relayen.

Ongelukkig, dus. “Gebruik dan maar de SMTP server van die domains”, tsja, dat veronderstelt dat er overal accounts zijn. En die zijn er niet: het punt van een levenslange forward is natuurlijk juist mail kunnen laten blijven werken nadat een affiliatie beëindigd is. Mijn mail adres staat boven mijn publicaties, en er volgt nog wel eens correspondentie op ook - die dan ook met het auteur-adres als afzender zou moeten plaatsvinden.

“Associeer dat domein dan met je freedom account”. Dat gaat niet gebeuren; 't zijn niet allemaal mijn exclusieve domeinen, en niet over elk ervan voer ik DNS beheer.

'k Vroeg me af: hoe gaan anderen met dit stuk breakage om? Eigen smarthost/relay ergens neerzetten?

Precies dit. Kost je een beetje moeite + ongeveer €5 per maand voor je VPS.

1 like