Bedankt voor de goede tijd!

Beste mede-forumleden,

De tijd is aangebroken om jullie te bedanken voor de discussies en inbreng op dit forum. Aan Freedom heb ik te kennen te geven niet door te willen gaan en gevraagd de laatste wijgingen door te voeren.

Ik wens jullie goede verbindingen toe en wellicht zien we elkaar nog eens in de echte wereld.

Met hartelijke groet,
Michael

8 likes

Ook een bedankje terug.

Ook van deze kant voor al je bijdragen aan de community en jammer je te zien gaan.

Het gaat je goed. :+1:

Hier schrik toch van, twee onvervangbare leden vertrekken. Diep en diep treurig, ik begrijp ook maar al te goed dat er ooit een breekpunt komt.

Ik zal jullie bijdrages missen en ik prijs al het goede werk van jullie beiden!!!

Mochten jullie toch in de toekomst nog terug willen keren, dan zitten er hopelijk hier niet alleen nog een paar verschrompelde grijsaards maar nog fiere leden met wuivend haar die jullie nog kennen. :wink:

Het gaat jullie goed…

@anon17744841 , alle begrip voor je keuze en zeer bedankt voor het vele werk dat je voor ons hier op positieve wijze tot stand hebt gebracht. Ik hoop verder dat je betrokken blijft Thx :+1:

@anon97139585 : Ik begrijp dat je zeer nuttige bijdragen wilt laten verwijderen. Iets dat ik zeer onterecht zou vinden. Inzake gebruiksnaam is de privacy relatief ‘eenvoudig’ op te lossen door al die bijdragen categorisch te anonimiseren inclusief de “@…” link te verwijderen naar zeg “deleteduser001”. Zodat iemand daarna voorgoed in het geheugen is uitgewist. Ik zou wel adviseren om dan het eigen (forum & account) userid ook per direct te veranderen zodat ook oudgedienden dat ook qua verdiensten niet meer zullen h/er/kennen.
Het recht op privacy en anonimiteit, maakt niet dat in vrijheid gedane publicaties - laat staan op een forum- een persoonlijke eigendom zijn (geworden).
Ook wel benieuwd hoe anderen daar over denken.


//–// hieronder hoe ruimte te houden dat het forum een vrijelijke pleisterplaats is.
tldr; Voorkom forum ad hominems met agree-to-disagree en daarbij letten op strekkingen.

Opnieuw heb ik het gevoel dat gedrag en uitlatingen omtrent een (forum)karakter of intentie; mogelijk bijdraagt waarom opnieuw een betrokken gebruiker, afhaakt.
Ik onderscheid daarin die op persoon of overtuiging en aangaande een inhoud.
Mensen (dis)kwalificeren op grond van hun “zijn” (ad hominem) inclusief hun karakter en spreekwoordelijke voorkomen, is altijd verwerpelijk.
Dat iemand anderszins een afwijkende overtuiging of zienswijze aanhangt moet mogelijk zijn (hoe pijnlijk dat voor ont/kenner soms is). Agree to disagree is daarbij een nuttig uitgangspunt.

Ook (omgekeerd) is het vrijheid, een keuze te hebben om het (niet) met iets/iemand eens te zijn.
Het lastige daarin - zeker als gepassioneerd betrokkene - is de nuance proberen te onderscheiden met waar inhoud over de schreef (b)lijkt te gaan. Best ook ingewikkeld daar waar iemand een (flinke of grote) moeite doet.
Daarin mag de ander blijven vinden wat die vindt, zolang dit ontaardt in een aanval op de persoon en/of om een betrokkene uit te sluiten.

Lastig wordt weer wanneer iemand zichzelf door een onwelgevallige duiding onheus bejegend of on(der)gewaardeerd voelt. Ik laat de talloze voorbeelden op ras, uiterlijk, politiek, kleur, religie etc.etc. maar aan de eigen verbeelding.
Wanneer iemand bv medewerkers of gebruikers van een bedrijf of zelfs technologie aanmerkt als …vul-in… , kan dat als persoonlijk ervaren worden.

Immers wanneer iemand iets stelt over X, kan dat door betrokkenen van X; zeer persoonlijk ervaren worden. Iets dat weer uitnodigt tot reactie als opmaat naar verdere esclatie.

Het is dan zaak om te achterhalen waarom iemand een duiding geeft: is dat om de inhoud af te keuren of de (betrokken) personen te (de)kwalificeren; laat staan daarmee een ander doel te bereiken ? Dit verdekt doel is lastig te achterhalen omdat iemand die welbewust frustreert, de vermoorde onschuld zal gaan spelen en daarmee een discussie juist verder doet ontsporen.

Tips voor (nieuwe) gebruikers kan dan weer zijn om zo min mogelijk duidingen te doen die een groep of persoon aanwijzen (hij/zij/wij/jij etc.etc.) omdat het open laat wie daar in suggestie precies mee wordt of kan worden bedoeld.

Tja en dan waarom deze uitweiding omdat ik het fijn zou vinden dat er naast het forum als sèc functioneel vraag -en antwoordfunctie, ook ruimte ontstaat (en blijft) met hoe de dingen daarin worden beleefd en bezien.
Niet om te winnen maar om daarmee inzichten op te doen.

3 likes

Jullie ook bedankt voor je bijdragen. We waren het inhoudelijk niet altijd eens, maar dat zijn vaak ook de meest interessante gesprekken.

Voor wat betreft de uitweiding van @anon0224, communicatie via een geschreven medium geeft over het algemeen een grote kans dat een lezer iets anders oppikt dan de schrijver bedoelde. Hulpmiddelen als smiley’s helpen daar voor een deel bij, maar dan is het nog steeds niet te voorkomen. Eens dat agree-to-disagree en respect voor elkaars zienswijze dan belangrijk zijn.

2 likes

@anon17744841 ,

uitgerekend jou past een bijzondere dank!
Zelf heb ik heel veel voordeel gehad van de vele verwijzingen naar relevante aangelegenheden buiten dit Forum.
Ik vind het knap dat jij zoveel relevants kunt inbrengen.

Jammer dat afgelopen tijd zó is verlopen, dat Freedom en jij uit elkaar zijn gegroeid.

Aan de enkele - maar zeer rake - reacties hier merk je wel,
dat jij zééér welkom blijft.

Het ga je goed
en een welgemeend: tot ziens !

Drs_W

… oeps ! …
Hiermee verdwijnen ook de vele tips en handleidingen, die jij de afgelopen jaren met ons hebt willen delen.
Voor die handleidingen vind ik het jammer en vervelend,
maar het doet mij nog veel meer zeer,
dat zo’n enthousiast ondersteunend forumlid zich genoodzaakt voelt
om niet alleen zelf ‘te verdwijnen’ maar daarbij ook alle sporen uit te wissen.

Ik weet inmiddels hoe diep het zit, dus durf ik jou hier niet te vragen die bijdragen te laten staan; het is immers jouw inbreng.

Hopelijk werkt mijn geheugen nog goed genoeg, zodat ik jouw handige manuals toch (via de directe link) weet te vinden.

Naar mijn mening past het, om jou oprecht hartelijk te bedanken voor de geschonken tijd, info en (oprechte) meningen.

't Ga je goed,
hopelijk kruisen onze wegen zich vaker,

drs_W

@anon17744841, dank voor het in banen leiden van discussies, vrijwel altijd op een constructieve manier…
@anon97139585, ook dank voor de vele waardevolle (opensource, technische) artikelen en beschrijvingen.
Zou je de verwijdering van bijdragen willen heroverwegen en ze evt. willen (laten) anonimiseren?.
Ze zijn namelijk waardevol voor ten minste enkele leden. :wink:

Voor beiden 't ga je goed, en mogelijk tot ziens.

De tijd is ook voor mij gekomen hier te vertrekken. Ik vond het altijd erg interessant hier en ik hoop ook mijn steentjes te hebben kunnen bijdragen aan de Freedom community.

De reden van mijn vertrek is het gebruik van Discourse als software voor de community die jou compleet uitsluit als het versienummer van de browser, die wens te gebruiken niet meer voldoet. Je valt terug naar een soort alleen lezen mode en je hebt verder geen toegang meer. Je kunt dan ook niet meer inloggen in jouw eigen profiel.

Ik heb de laatste keer ook hulp van een moderator hiermee gehad, maar die kon het ook niet oplossen.
Mijn dank aan hem voor de hulp en jammer dat het niet lukte.

Het nare is, dat het buitensluiten op elk moment kan gebeuren en kon je vijf minuten daarvoor wel inloggen en vijf minuten later niet meer. Je kunt dan alleen nog een mail zenden naar community@freedomnet.nl en dat is dat.

Ik heb eerder al zoiets meegemaakt met PayPal van als je geen mobiele telefoon hebt dan besta je niet meer voor hun. Kunt niet meer inloggen en jouw tegoed wat je nog hebt, geven zij weg aan een goed doel.

Het is tegenwoordig kennelijk normaal geworden, om keihard uit te sluiten.

Wat betreft Freedom als bedrijf, wat uit het gesprek komt zal ik wel lezen in de Freedom nieuwsbrief en ik hoop dat ook dat dit dan ook in het gesprek zal worden meegenomen: Ongepast politiek activisme laat klanten ageren

Het lijkt mij belangrijk dat Freedom zich richt waarvoor zij zich heeft opgericht. Ik zit nog wel een tijdje bij Freedom en zo tijd genoeg om het een en ander te kunnen overwegen.

Hierbij tevens het verzoek, aan de beheerder(s), om mijn profiel in de Freedom Community te beëindigen en mijn gebruikersnaam anonimiseren (user07 of zoiets). Daarna te controleren of de eerdere gebruikersnaam in de tekst van bijdrages in de community nog voorkomt, en die dan te vervangen door de anonimiseerde gebruikersnaam.

Ik wens iedereen al het goede toe. En moge Freedom voor ons worden, wat wij ervan samen van verwachten.

Ik ken het probleem, heb het ook wel gehad met een te nieuwe browser op een andere site.
Kreeg toen op een bèta versie de melding dat de browser te oud was.
Discourse kan ook betuttelend zijn. Dan krijg je meldingen dat je te vaak post in een topic.
Ik heb toen oude berichten verwijderd. Na een aantal, mocht dat ook niet meer.

Bedankt en succes.


Beeld bij een 4 jaar oude FireFox

Hoi!

Jammer dat je de community gaat verlaten! Bedankt voor je bijdragen en tijd. Ik zal zover als dat mogelijk is aan je verzoek voldoen.

Met vriendelijke groet,
Bastiaan & Team Freedom